Adverteerders zetten steeds meer in op radioreclame

In het derde kwartaal van 2019 stegen landelijk de bestedingen voor radioreclame met 2 miljoen euro, dat is 5% meer ten opzichte van een jaar eerder.

Het Radio Advies Bureau (RAB) geeft aan dat ze voor het zesde kwartaal op rij zien dat adverteerders meer radioreclame inzetten. Ze publiceren de netto radioreclame-omzet van het derde kwartaal in 2019. De grote groei van non-spot-reclame (branded content) op de radio, deze stijgt met 40% ten opzichte van vorig jaar en komt nu uit op 3,3 miljoen euro.

Reclamebestedingen volgen de luisteraars. Radio is onverslaanbaar in bereik en aandacht van de luisteraar. Het is het grootste overdag medium van ons allemaal en groeit door. Adverteerders zijn slim door te adverteren in deze kwalitatieve programma-omgeving om zo deze miljoenen doelgroep in het hart te bereiken. - RAB-directeur Liedewij Hentenaar

Wilt u uw reclameboodschap ook op radio in heel Brabant laten horen? Denk dan eens aan Omroep Brabant Reclame en vraag naar de mogelijkheden!