BLOG: Jouw marketingbudget bepalen doe je zo

Trap 2020 goed af met een sterk marketingplan en geef je bedrijf een boost. Het laatste kwartaal is namelijk hét moment voor bezinning. Zet jouw marketingbudget slim in en zie komend jaar jouw aantal ingevulde contactformulieren, websitebezoekers en naamsbekendheid stijgen. Zo doe je dat:

1. Begin bij de basis

Wanneer jouw website er nog steeds hetzelfde uitziet als acht jaar geleden en de inhoud niet meer aansluit op jouw bedrijf, is het slim om eerst in je eigen visitekaartje te investeren. Bedenk dus of je huidige site, huisstijl en andere belangrijke zaken up-to-date zijn. Zo niet, richt je marketingbudget dan ook in op het verbeteren van deze punten.

2. Maak een jaarplan

Stel een jaarplan op en bepaal wat belangrijke periodes of evenementen zijn voor jouw bedrijf. Zo wil jij misschien meer budget inzetten tijdens Sinterklaas of carnaval. Met een duidelijk jaaroverzicht mis je geen enkel piekmoment en ben je overal op voorbereid. Bovendien bespaar je jezelf hoge, onverwachte kosten. Je hoeft immers niet meer ad hoc te adverteren omdat je vergat dat Valentijnsdag om de hoek staat.

3. Analyseer het resultaat

Schiet niet met hagel, maar onderbouw keuzes met analyses. Hoeveel contactformulieren zijn er ingevuld sinds de eerste uitzending van de tv-commercial? Steeg het aantal websitebezoekers sinds de Facebookcampagne? Of de marketingtechnieken van het afgelopen jaar wel of niet goed werkten, is bepalend voor jouw budget voor het nieuwe jaar.

4. Flexibel meebewegen

Door over het gehele jaar evaluatiemomenten te plannen, houd je continu grip op je investering. Grijp in als de radiocampagne weinig oplevert. Of bedenk een andere aanpak als je de verkeerde doelgroep blijkt aan te spreken. Zo bellen wij bijvoorbeeld onze klanten regelmatig op en passen we de werkwijze aan als dit moet. We zorgen ervoor dat jouw investering op de rails blijft.

Geen kaas gegeten van statistieken en marketing? Omroep Brabant Reclame maakt data voor je inzichtelijk en trekt meteen duidelijke conclusies voor jou. Zo bepalen wij hoe we jouw marketingbudget slim, efficiënt en doelgericht inzetten. - Leslie Stubbs, accountmanager Regio Midden-Brabant

5. Marketingbudget bepalen

Denk samen met ons na over het inzetten van jouw marketingbudget in 2020. Wij komen graag bij je langs voor een vrijblijvend gesprek waarin we ontdekken wie jouw doelgroep is, waar ze zich bevinden, hoe je ze het beste aanspreekt en of Omroep Brabant het beste medium daarvoor is. Is dat niet het geval? Dan zijn we daar heel eerlijk in.
Past het perfect? Misschien kan dan ook onze VIP actie bijdragen aan jouw doelen voor zes of twaalf maanden en bespaar zo op jouw marketingbudget.

 

Jouw marketingbudget bepalen doe je samen met Omroep Brabant Reclame. Ontvang eerlijk en vrijblijvend advies!