Crossmediale campagnes

We kunnen wel hoog van de toren blazen over de voordelen van crossmediale campagnes, maar wij begrijpen ook dat prestaties pas écht overtuigend zijn. Daarom hebben we een aantal klantcases voor je op een rijtje gezet.

Ben je dus benieuwd hoe bedrijven hun op maat gemaakte reclame-inzet via Omroep Brabant Reclame hebben ervaren? Hieronder vind je voorbeelden van crossmediale campagnes waarbij we een mix van radio, tv en online hebben ingezet. De cases zijn stuk voor stuk het bewijs dat juist díe combinatie tot meer contactmomenten met de doelgroep leidt. Want met een crossmediale campagne begint het ’s ochtends al bij het ontbijt en eindigt het pas ’s avonds wanneer de persoon in kwestie zijn bed opzoekt. Dat leidt tot mooie resultaten, zo zul je zien.

Laat je dus inspireren door een aantal voorbeelden van crossmediale campagnes voor onze relaties. En ontdek wat deze vorm van adverteren voor jouw bedrijf kan betekenen.

Specialistische kastenbouwer Hamers kiest voor tv en online

Online en TV  –  Eenmaal de 30 gepasseerd, kies je niet meer voor zelf te monteren meubelen. Dan wil je kwaliteit, desgewenst gemaakt op maat. Zoals slaapkamer-, woonkamer- en kledingkasten met schuifdeuren en (luxe) inloopkasten.  Hamers@Home Kastenbouwers (Tilburg) heeft het allemaal. Leon Hamers: “Van advies tot ontwerp, wij nemen de tijd om te bekijken wat past in een interieur en creëren dat luxe ‘thuis’ gevoel”. Om nóg meer potentiële klanten te interesseren, begon Hamers onlangs met TV- en online adverteren. Een try-out, vooralsnog tot tevredenheid, die binnenkort wordt geëvalueerd.

Resultaat
  • een try-out die binnenkort wordt geëvalueerd
Looptijd
  • sinds het voorjaar van 2020

Enorm succes voor De Greef Stoffen. Mede door Omroep Brabant

Online en TV – Het gaat goed met de drie winkels van ‘De Greef Stoffen’ (gespecialiseerd in gordijnen, mode- en meubelstoffen, breigaren en carnavalsartikelen; vestigingen in Helmond, Horst en Venray). Mede dankzij tv en online-reclame bij Omroep Brabant steeg de omzet sinds de opening van de Helmondse vestiging (2017) met zo’n 25 tot 30 procent! Vier spotjes deden de trick. Broers en eigenaren Berry en Toine De Greef zijn dan ook zeer tevreden.

Resultaat
  • 25 tot 30 procent meer omzet
Looptijd
  • sinds 2017 op tv en online

Lecoba: nu radio en tv, maar in de toekomst ook online adverteren

Radio en TV  – Wintelré 1978: een eenvoudige garage met 1 man personeel, schaars gereedschap en een paar archiefkastjes. Ruim 40 jaar later: firma Lecoba mag zich de bos- en tuinspecialist van Zuid-Nederland noemen, volledig gedigitaliseerd en met dertig medewerkers die bos-, park- en tuinmachines verkopen, verhuren en onderhouden. “Groot geworden door klein te blijven. Een bedrijf dat altijd flexibel is gebleven, met een prima reputatie”, meent Lecoba-relatiebeheerder Jörgen Reker. Maar die reputatie en naamsbekendheid in de regio kon nóg beter. Tv- en radioreclame bij Omroep Brabant hielp daarbij. “

Resultaat
  • toename naamsbekendheid met 10%
Looptijd
  • 1 jaar, via tv- en radiocommercials

Van Abeelen APK meer dan tevreden over campagnes op Omroep Brabant

Online, Radio en TV De Nederlandse APK-regeling voor voertuigen is in veel gevallen net zoals het gezegde luidt: “De slager keurt zijn eigen vlees”. En dat is jammer, vindt althans Mark van Abeelen van het gelijknamige onafhankelijke keuringsbedrijf, want klanten zouden voor een nieuwe APK nooit meer moeten betalen dan eigenlijk nodig is. ‘Van Abeelen APK’ (vestigingen in Hilvarenbeek, Breda, Sprang-Capelle en Den Bosch) adverteert al een flink aantal jaren op tv, radio en online (banners) van Omroep Brabant. Dat zorgde voor een substantiële toename van (vooral ook) vaste klanten.

Resultaat
  • toename naamsbekendheid 10%
Looptijd
  • 6 jaar op tv, radio, online (banners)

Meer naamsbekendheid en klanten voor G&M Best

Online en Radio – Wilt u het zonnetje in huis of tuin? Of juist niet? ‘G&M Best’ gespecialiseerd in terrasoverkappingen, rolluiken, kozijnen, buitenzonwering en screens, zorgt ervoor. Daarbij staat kwaliteit voorop. “De afgelopen maanden vlogen de bestellingen ons om de oren”, zegt mede-eigenaar Alex Maus. “Dat is met dit mooie weer en deze omstandigheden niet zo raar. Daarnaast staan we in de regio Tilburg, Den Bosch en Helmond sowieso bekend om onze allround service”. Dit jaar begon ‘G&M Best’ met adverteren via een banner en radiospotjes. Dat bleef niet onopgemerkt!

Resultaat
  • meer naamsbekendheid, 10% meer klanten
Looptijd
  • vanaf begin 2020 via radio en online (banners)

Adverteren bij Omroep Brabant geeft klant vertrouwen in onze kwaliteit, aldus Audio TV Centrum Eindhoven

Online, radio en TV – Ruim veertig jaar specialist in audio en video, een winkelruimte van maar liefs 900 vierkante meter, installatieservice aan huis en uitgebreide after-sales. Dat is Audio TV Centrum Eindhoven in het kort. De winkel geniet in de Lichtstad en omstreken een ruime naamsbekendheid, niet in de laatste plaats door de radio-, tv- en onlinecampagnes via Omroep Brabant. “Sterker nog”, zegt eigenaar Roel van Nunspeet, “die campagnes bij jullie geven veel klanten een basis van vertrouwen in onze kwaliteit, soms zelfs doorslaggevend!”.

Resultaat
  • gemiddeld 8 tot 12 procent omzetstijging gedurende de afgelopen jaren
Looptijd
  • sinds 2011, radio, tv en online

Kijken is kopen. Tv en online adverteren helpt Van den Bosch Tuin&Terras

Online en TV –“Bij ons vind je alles voor een tuin, dat geen water nodig heeft””. Zegt Wilbèr van den Bosch, eigenaar van Van Den Bosch Tuin & Terras in Uden, over het enorme assortiment aan sierbestrating en tuindecoraties. Wilbèr: “Wil je iets voor in de tuin of het terras zonder eerst onze winkel te hebben bezocht, dan heb je wel wat gemist. Want wij verkopen geen stenen, maar een beleving. En kijken is dus kopen.” Juist daarom adverteert Wilbèr al 10 jaar bij Omroep Brabant (tv en online).

Resultaat
  • een paar procent omzetgroei en veel meer naamsbekendheid
Looptijd
  • 10 jaar op tv en online

Oorlogsmuseum Overloon: al 10 jaar campagne via Omroep Brabant

Online, radio en TV – “Een leuk museum, over een rot onderwerp”. Zo omschrijft PR-manager Janneke Kennis het Oorlogsmuseum in Overloon. In 2021 bestaat het oudste oorlogsmuseum in West-Europa 75 jaar. In die driekwart eeuw stond de beleving van de bezoeker altijd voorop. Een succes voor een bepaald niet-stoffig museum dat de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog presenteert en zich daarbij de afgelopen tien jaar bediende van radio, Tv en online campagnes via Omroep Brabant. Bijvoorbeeld vier weken pre-roll en online bannering met als gevolg een volledig uitverkocht ‘Museum in het donker’ 2019.

Resultaat
  • uitverkocht publieksevenement ‘Museum in het donker’
Looptijd
  • Succesvolle campagnes (radio, Tv, on-line) sinds 2010

Ambitieuze ‘winkel met dorpsgevoel’ vertrouwt op Omroep Brabant

Online, radio en TV John Coppens noemt het ‘de moderne winkel van Sinkel’. Al bijna 50 jaar is Coppens Warenhuis in Volkel een begrip. Logisch: zo’n 10.000 vierkante meter aan winkelplezier en een assortiment op het gebied van wonen, inrichting, decoratie, speelgoed en feestartikelen. Rechtstreekse inkoop zorgt ervoor dat merkartikelen 10 tot 15 procent goedkoper zijn dan elders. “Een winkel met een dorpsgevoel, maar wel met de ambitie om via Omroep Brabant in een straal van 40 kilometer nog meer aan de weg te timmeren”, zegt Coppens. En dat streven lukt!

Resultaat
  • 10 tot 15 procent meer bezoekers uit buitengebied
Looptijd
  • ongeveer 10 jaar. Op zowel online, radio als tv

“Onze campagne bij Omroep Brabant is top!”, aldus Bouwcenter Swinkels

Online, radio en  TV – “In de 40 jaar dat wij klant zijn, zijn onze doelen altijd ruimschoots gehaald”, blikt eigenaar Tom Swinkels van Bouwcenter Swinkels terug. “Met deskundig advies en plezierig contact steeg onze naamsbekendheid met 25% en groeide ons verzorgingsgebied met een straal van 50 kilometer. Wij gaan nog lang niet bij Omroep Brabant weg.”

Resultaat
  • 25% groei qua naamsbekendheid en vergroting van het verzorgingsgebied (van lokaal naar 50 kilometer rondom de locatie).
Looptijd
  • Bouwcenter Swinkels is al 40 jaar klant.