Crossmediale campagnes

We kunnen wel hoog van de toren blazen over de voordelen van crossmediale campagnes, maar wij begrijpen ook dat prestaties pas écht overtuigend zijn. Daarom hebben we een aantal klantcases voor je op een rijtje gezet.

Ben je dus benieuwd hoe bedrijven hun op maat gemaakte reclame-inzet via Omroep Brabant Reclame hebben ervaren? Hieronder vind je voorbeelden van crossmediale campagnes waarbij we een mix van radio, tv en online hebben ingezet. De cases zijn stuk voor stuk het bewijs dat juist díe combinatie tot meer contactmomenten met de doelgroep leidt. Want met een crossmediale campagne begint het ’s ochtends al bij het ontbijt en eindigt het pas ’s avonds wanneer de persoon in kwestie zijn bed opzoekt. Dat leidt tot mooie resultaten, zo zul je zien.

Laat je dus inspireren door een aantal voorbeelden van crossmediale campagnes voor onze relaties. En ontdek wat deze vorm van adverteren voor jouw bedrijf kan betekenen.

Aldenhuijsen Slaapsystemen ziet groeiende naamsbekendheid als bevestiging van campagne

TV, radio en online – Aldenhuijsen Slaapsystemen uit Uden staat al ruim 30 jaar bekend om haar praktische bedden vol gemak. Om zichtbaar te zijn bij de doelgroep en aan naamsbekendheid te winnen, is Aldenhuijsen Slaapsystemen inmiddels al meer dan 2 jaar adverteerder bij Omroep Brabant via tv en online. Daarnaast hebben ze ook een kleine radiocampagne gedraaid. “In het begin was ik enigszins onzeker over de effectiviteit van de tv-commercial. Na deelname aan een beurs in Veldhoven werd mij duidelijk hoeveel mensen ons via Omroep Brabant kennen. Dat was een duidelijke bevestiging voor ons om de samenwerking voort te zetten”, vertelt Ruben Klosters, algemeen directeur van Aldenhuijsen Slaapsystemen.

Resultaat
  • Herkenning bij de doelgroep. Een bevestiging om de samenwerking voort te zetten
Looptijd
  • Aldenhuijsen Slaapsystemen adverteert al meer dan twee jaar bij Omroep Brabant

Sportiom draait mede dankzij Omroep Brabant een ‘topjaar’

Radio en online – Sportiom is hét sportcentrum van Brabant. In Sportiom kun je terecht om jezelf uit te dagen, te ontspannen, iets leuks te doen of om iets nieuws te leren. Om nog meer bezoekers kennis te laten maken met de zwembaden, schaatsbaan, bowlingbaan of andere activiteiten, schakelde Sportiom Omroep Brabant in. Om de juiste doelgroep enthousiast te maken voor het sportcentrum, werden radiospots, banners en pre-rolls ingezet. Lara Grosfeld, marketing manager van Sportiom, is tevreden met de samenwerking. “Het grootste pluspunt aan adverteren bij Omroep Brabant is dat wij er als opdrachtgever weinig werk aan hebben. We worden ontzorgd en goed begeleid.” Sportiom adverteert sinds 2022 en mag terugkijken op een succesvol jaar. Mede dankzij Omroep Brabant. “We hebben een topjaar gehad en daar dragen de advertenties van Omroep Brabant zeker aan bij”, blikt Lara terug.

Resultaat
  • Doelgroep enthousiast gemaakt met radiospots en banners
Looptijd
  • Het Sportiom adverteert sinds 2022 bij Omroep Brabant

De Voetwinkel blijft hangen bij consument door herhaling advertentie

TV en online – Bij De Voetwinkel in Eindhoven kun je terecht voor comfort schoenen, volledige pedicure behandelingen en advies van podotherapeuten. En dat allemaal onder één dak. De Voetwinkel adverteert al jaren bij Omroep Brabant om naamsbekendheid te vergaren en behouden in de regio. Dat doen ze via tv en online. “Omroep Brabant begeleidt ons van A tot Z in de ontwikkeling van de campagne. Veel mensen die bij ons binnenkomen zijn bewust geworden van ons bestaan door Omroep Brabant”, zegt Mette Verhoeven, eigenaar van De Voetwinkel. De commercial wordt minimaal 70 keer per maand uitgezonden en die herhaling zorgt ervoor dat De Voetwinkel blijft hangen bij de consument.

Resultaat
  • Meer bewustzijn gecreëerd en naamsbekendheid vergroot
Looptijd
  • De Voetwinkel adverteert al sinds 2012 bij Omroep Brabant

Het Matrasatelier brengt producten onder de aandacht via radio en online

TV, radio en online – Het Matrasatelier in Son en Breugel is een familiebedrijf met 30 jaar ervaring. Bij Het Matrasatelier vind je gepersonaliseerde en op maat gemaakte matrassen met het hoogste slaapcomfort. Om hun producten en het bedrijf onder de aandacht te brengen bij de gekozen doelgroep, besloot Het Matrasatelier te adverteren bij Omroep Brabant. Dit doen ze vooral via radio en online. Fabian Evers, Interim Manager van Het Matrasatelier, is zeer te spreken over de rol van Omroep Brabant. “De omroep geeft altijd pro-actief advies. Daarnaast zijn ze erg sterk in het stukje data. Omroep Brabant onderzoekt het bereik van de advertentie en maakt dat inzichtelijk voor ons.” Mede door de goede samenwerking is Het Matrasatelier al meerdere jaren klant.

Resultaat
  • Meer aandacht voor producten en organisatie
Looptijd
  • Sinds maart 2017

Perez zet showroom in de spotlights met TV en online campagne

TV en online – Perez is dé vloerkledenspecialist van Brabant. Sterker nog, met ca. 8000 m2 aan winkel vloeroppervlakte en meer dan 55.000 vloerkleden in voorraad, behoort Perez tot de grootsten van de Benelux. Om de showroom in Tilburg meer bekendheid te geven schakelde Perez Omroep Brabant in. “Wij wilden via regionale televisie onze doelgroep bereiken. Dit hebben we gedaan met een mooie reclamespot. De combinatie met online uitingen zorgde voor het gewenste resultaat”, laat Patrick Janssens van Perez weten. De vloerkledenspecialist was zo tevreden met het resultaat dat het contract met Omroep Brabant tot en met 2026 verlengd is.

Resultaat
  • Meer exposure voor de showroom
Looptijd
  • Sinds 2020 en verlengd tot en met begin 2026

Gloudemans Kozijnen en Zonwering hoog op radar bij Brabanders na campagne

TV, radio en online – Gloudemans Kozijnen en Zonwering uit Breda levert al ruim vier decennia gevelproducten aan bedrijven en particulieren. Om extra exposure te genereren is Omroep Brabant Reclame ingeschakeld. “We zijn een vertrouwd familiebedrijf en Omroep Brabant is een vertrouwde omroep voor de Brabanders. Daarom hebben wij voor een campagne op hun platformen gekozen”, vertelt Dylan van der Vorst van Gloudemans. Tien maanden per jaar heeft Gloudemans een campagne lopen op TV, radio en online. Dit heeft ervoor gezorgd dat Gloudemans hoog op de radar van de Brabanders staat.

Resultaat
  • Gloudemans staat na de campagne hoog op de radar van de Brabanders
Looptijd
  • De campagne van Gloudemans bij Omroep Brabant loopt tien maanden per jaar

ZLM haalt hoog bereik onder Brabanders; veel contactmomenten

Online, radio en TV  – “Er is zoveel om zuinig op te zijn, alles wat je dierbaar is”, aldus ZLM Verzekeringen. In beeld zie je tevreden klanten, waar de verzekeraar zo zuinig op is. Vanuit de kernwaarden van ZLM staan persoonlijk contact en snelle service hoog in het vaandel. Dat straalde de corporate boodschap nadrukkelijk uit.

De commercials waren crossmediaal te zien, zowel op tv, als online videobanner en als pré-roll. Het doel was om in 6 weken tijd een zo hoog mogelijke contactfrequentie en bereik te halen.

Resultaat
  • Gestelde bereik en contactfrequentie zijn ruimschoots gehaald.
Looptijd
  • ZLM is meer dan 12 jaar klant.

Ambitieuze ‘winkel met dorpsgevoel’ vertrouwt op Omroep Brabant

Online, radio en TV John Coppens noemt het ‘de moderne winkel van Sinkel’. Al bijna 50 jaar is Coppens Warenhuis in Volkel een begrip. Logisch: zo’n 10.000 vierkante meter aan winkelplezier en een assortiment op het gebied van wonen, inrichting, decoratie, speelgoed en feestartikelen. Rechtstreekse inkoop zorgt ervoor dat merkartikelen 10 tot 15 procent goedkoper zijn dan elders. “Een winkel met een dorpsgevoel, maar wel met de ambitie om via Omroep Brabant in een straal van 40 kilometer nog meer aan de weg te timmeren”, zegt Coppens. En dat streven lukt!

Resultaat
  • 10 tot 15 procent meer bezoekers uit buitengebied
Looptijd
  • Ruim 10 jaar. Op zowel online, radio als tv

“Onze campagne bij Omroep Brabant is top!”, aldus Bouwcenter Swinkels

Online, radio en  TV – “In de 40 jaar dat wij klant zijn, zijn onze doelen altijd ruimschoots gehaald”, blikt eigenaar Tom Swinkels van Bouwcenter Swinkels terug. “Met deskundig advies en plezierig contact steeg onze naamsbekendheid met 25% en groeide ons verzorgingsgebied met een straal van 50 kilometer. Wij gaan nog lang niet bij Omroep Brabant weg.”

Resultaat
  • 25% groei qua naamsbekendheid en vergroting van het verzorgingsgebied (van lokaal naar 50 kilometer rondom de locatie).
Looptijd
  • Bouwcenter Swinkels is al 40 jaar klant.