Radioreclame
De kracht van herhaling. Dit is een bekende theorie waarbij mensen een boodschap gemiddeld zeven keer moeten ontvangen voordat ze besluiten om tot actie over te gaan. Dit is precies waar radioreclame over gaat. Om écht te blijven hangen, moet een boodschap meerdere keren aankomen bij de luisteraar. Dat maakt radio het juiste medium voor themareclame, om jouw merk op de kaart te zetten. Radio is ook een actiegericht medium en is geschikt voor het stimuleren van verkopen. Dit kan om zowel een product als dienst gaan. Heb jij een pakkende thematische of actiegerichte boodschap voor een specifieke doelgroep, dan leent radioreclame zich daar perfect voor.
Voor elke boodschap is er een passend medium. Het doel van de campagne, en de bijbehorende doelgroep, is bepalend. Zo kan een beeldende reclame via televisie een ander effect hebben dan de herhaalde boodschap via radio. De luisteraar aansporen tot actie is wat een goede radiospot doet.
Direct checken of radioreclame bij jouw bedrijf past?