Succesvolle reclame: onze campagnes

Of je nu interesse in enkel een radioadvertentie hebt of een complete crossmediale reclamecampagne via radio, tv én internet in wilt zetten: wij helpen je graag verder. Met Omroep Brabant Reclame ga je voor expertise en dus resultaat. Maar omdat wij begrijpen dat enkel mooie praatjes niet overtuigen, hebben we een aantal cases van onze relaties voor je op een rij gezet. Die geven een goede indicatie van hetgeen wij ook jou kunnen bieden. Laat je dus prikkelen door die campagnes via de verschillende kanalen van Omroep Brabant. En ontdek wat bij jou past. 

Reclamecampagne Omroep Brabant Reclame

Ontdek welk advertentiekanaal bij je past

Onze vragenlijst wijst je in de richting van het advertentiekanaal dat het beste bij jouw wensen, doelgroep en bedrijf past.

Resultaat
  • Grotere naamsbekendheid.
  • Meer omzet voor het bedrijf.
  • Grotere hoeveelheid aan gebruikers.
Looptijd
  • Vanaf: 3 maanden.
  • Advies: 9+ maanden.
BEKIJK CASE

Naamsbekendheid vergroten met Omroep Brabant? Daarvoor kiest Jac Klijn

Online en TV Zo’n kwart eeuw geleden begonnen Henk en Jac Klijn met een tv-commercial te adverteren bij Omroep Brabant. Jack, verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten, doet het anno nu nog eens dunnetjes over: meerdere tv-commercials per jaar en online preroll voor het Kaatsheuvelse bedrijf dat zich al 85 jaar onderscheidt in de markt. Bouwprofessionals en particulieren kunnen er terecht voor professioneel materiaal, levering aan huis, badkamers, tuinmaterialen, vloeren en deuren. Een tevreden Jack: “Meten van naamsbekendheid is voor mij meer een soort van gevoel. En dat zit wel goed”.

Resultaat
  • talloze reactie op Tv-commercials, een ‘goed gevoel’ qua naamsbekendheid
Looptijd
  • sinds 25 jaar , momenteel via tv-commercials en online preroll

Enorm succes voor De Greef Stoffen. Mede door Omroep Brabant

Online en TV – Het gaat goed met de drie winkels van ‘De Greef Stoffen’ (gespecialiseerd in gordijnen, mode- en meubelstoffen, breigaren en carnavalsartikelen; vestigingen in Helmond, Horst en Venray). Mede dankzij tv en online-reclame bij Omroep Brabant steeg de omzet sinds de opening van de Helmondse vestiging (2017) met zo’n 25 tot 30 procent! Vier spotjes deden de trick. Broers en eigenaren Berry en Toine De Greef zijn dan ook zeer tevreden.

Resultaat
  • 25 tot 30 procent meer omzet
Looptijd
  • sinds 2017 op tv en online

Lecoba: nu radio en tv, maar in de toekomst ook online adverteren

Radio en TV  – Wintelré 1978: een eenvoudige garage met 1 man personeel, schaars gereedschap en een paar archiefkastjes. Ruim 40 jaar later: firma Lecoba mag zich de bos- en tuinspecialist van Zuid-Nederland noemen, volledig gedigitaliseerd en met dertig medewerkers die bos-, park- en tuinmachines verkopen, verhuren en onderhouden. “Groot geworden door klein te blijven. Een bedrijf dat altijd flexibel is gebleven, met een prima reputatie”, meent Lecoba-relatiebeheerder Jörgen Reker. Maar die reputatie en naamsbekendheid in de regio kon nóg beter. Tv- en radioreclame bij Omroep Brabant hielp daarbij. “

Resultaat
  • toename naamsbekendheid met 10%
Looptijd
  • 1 jaar, via tv- en radiocommercials

Van Abeelen APK meer dan tevreden over campagnes op Omroep Brabant

Online, Radio en TV De Nederlandse APK-regeling voor voertuigen is in veel gevallen net zoals het gezegde luidt: “De slager keurt zijn eigen vlees”. En dat is jammer, vindt althans Mark van Abeelen van het gelijknamige onafhankelijke keuringsbedrijf, want klanten zouden voor een nieuwe APK nooit meer moeten betalen dan eigenlijk nodig is. ‘Van Abeelen APK’ (vestigingen in Hilvarenbeek, Breda, Sprang-Capelle en Den Bosch) adverteert al een flink aantal jaren op tv, radio en online (banners) van Omroep Brabant. Dat zorgde voor een substantiële toename van (vooral ook) vaste klanten.

Resultaat
  • toename naamsbekendheid 10%
Looptijd
  • 6 jaar op tv, radio, online (banners)

Meer naamsbekendheid en klanten voor G&M Best

Online en Radio – Wilt u het zonnetje in huis of tuin? Of juist niet? ‘G&M Best’ gespecialiseerd in terrasoverkappingen, rolluiken, kozijnen, buitenzonwering en screens, zorgt ervoor. Daarbij staat kwaliteit voorop. “De afgelopen maanden vlogen de bestellingen ons om de oren”, zegt mede-eigenaar Alex Maus. “Dat is met dit mooie weer en deze omstandigheden niet zo raar. Daarnaast staan we in de regio Tilburg, Den Bosch en Helmond sowieso bekend om onze allround service”. Dit jaar begon ‘G&M Best’ met adverteren via een banner en radiospotjes. Dat bleef niet onopgemerkt!

Resultaat
  • meer naamsbekendheid, 10% meer klanten
Looptijd
  • vanaf begin 2020 via radio en online (banners)

Bijnen Uitvaartzorg is meer dan tevreden over de campagneresultaten

Online en radio – Al bestaat Bijnen Uitvaartzorg ruim negentig jaar, de gerenommeerde onderneming schuwt de inzet van moderne communicatiemiddelen bepaald niet. In februari van dit jaar begon de firma een radio en online campagne waardoor het aantal bezoekers aan de website verdrievoudigde! Onder het intrigerende motto: ‘Voor het afscheid van je leven’. “Maar met dat prachtige campagneresultaat”, zegt Rien Bijnen, “zijn we natuurlijk meer dan tevreden!”.

Resultaat
  • toename bezoekers aan website met bijna 300%
Looptijd
  • sinds februari 2020

Adverteren bij Omroep Brabant geeft klant vertrouwen in onze kwaliteit, aldus Audio TV Centrum Eindhoven

Online, radio en TV – Ruim veertig jaar specialist in audio en video, een winkelruimte van maar liefs 900 vierkante meter, installatieservice aan huis en uitgebreide after-sales. Dat is Audio TV Centrum Eindhoven in het kort. De winkel geniet in de Lichtstad en omstreken een ruime naamsbekendheid, niet in de laatste plaats door de radio-, tv- en onlinecampagnes via Omroep Brabant. “Sterker nog”, zegt eigenaar Roel van Nunspeet, “die campagnes bij jullie geven veel klanten een basis van vertrouwen in onze kwaliteit, soms zelfs doorslaggevend!”.

Resultaat
  • gemiddeld 8 tot 12 procent omzetstijging gedurende de afgelopen jaren
Looptijd
  • sinds 2011, radio, tv en online

Kijken is kopen. Tv en online adverteren helpt Van den Bosch Tuin&Terras

Online en TV –“Bij ons vind je alles voor een tuin, dat geen water nodig heeft””. Zegt Wilbèr van den Bosch, eigenaar van Van Den Bosch Tuin & Terras in Uden, over het enorme assortiment aan sierbestrating en tuindecoraties. Wilbèr: “Wil je iets voor in de tuin of het terras zonder eerst onze winkel te hebben bezocht, dan heb je wel wat gemist. Want wij verkopen geen stenen, maar een beleving. En kijken is dus kopen.” Juist daarom adverteert Wilbèr al 10 jaar bij Omroep Brabant (tv en online).

Resultaat
  • een paar procent omzetgroei en veel meer naamsbekendheid
Looptijd
  • 10 jaar op tv en online

De Verfkampioen vertrouwt op adverteren op Omroep Brabant

Radio en TV Schildert u graag met verve? Dan maakt u natuurlijk gebruik van de producten en adviezen van De Verfkampioen, de verfwinkel in de regio Eindhoven/Helmond. Eigenaar Clemens Hermes is trots op het enorme assortiment aan verf en verfbenodigdheden waardoor doe-het-zelven nog makkelijker wordt. Hermes vertrouwt voor meer klanten op adverteren bij Omroep Brabant. De Verfkampioen adverteert met radiospotjes en sinds dit jaar ook in de vorm van tv-commercials.

Resultaat
  • Meer klanten en veel enthousiaste reacties op radiospotjes
Looptijd
  • radiocommercials sinds 2019, tv vanaf 2020

Oorlogsmuseum Overloon: al 10 jaar campagne via Omroep Brabant

Online, radio en TV – “Een leuk museum, over een rot onderwerp”. Zo omschrijft PR-manager Janneke Kennis het Oorlogsmuseum in Overloon. In 2021 bestaat het oudste oorlogsmuseum in West-Europa 75 jaar. In die driekwart eeuw stond de beleving van de bezoeker altijd voorop. Een succes voor een bepaald niet-stoffig museum dat de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog presenteert en zich daarbij de afgelopen tien jaar bediende van radio, Tv en online campagnes via Omroep Brabant. Bijvoorbeeld vier weken pre-roll en online bannering met als gevolg een volledig uitverkocht ‘Museum in het donker’ 2019.

Resultaat
  • uitverkocht publieksevenement ‘Museum in het donker’
Looptijd
  • Succesvolle campagnes (radio, Tv, on-line) sinds 2010

Ambitieuze ‘winkel met dorpsgevoel’ vertrouwt op Omroep Brabant

Online, radio en TV John Coppens noemt het ‘de moderne winkel van Sinkel’. Al bijna 50 jaar is Coppens Warenhuis in Volkel een begrip. Logisch: zo’n 10.000 vierkante meter aan winkelplezier en een assortiment op het gebied van wonen, inrichting, decoratie, speelgoed en feestartikelen. Rechtstreekse inkoop zorgt ervoor dat merkartikelen 10 tot 15 procent goedkoper zijn dan elders. “Een winkel met een dorpsgevoel, maar wel met de ambitie om via Omroep Brabant in een straal van 40 kilometer nog meer aan de weg te timmeren”, zegt Coppens. En dat streven lukt!

Resultaat
  • 10 tot 15 procent meer bezoekers uit buitengebied
Looptijd
  • ongeveer 10 jaar. Op zowel online, radio als tv

Al 9 jaar een succesvolle samenwerking met Maxim’s Fashion Plus

Radio & TV – Na het betrekken van een nieuw pand in 2010 was het doel om nieuwe klanten te verleiden tot een bezoek aan de winkel. Een presentatie van Omroep Brabant liet de eigenaresse inzien hoe ze haar doelgroep kon bereiken. Ze realiseerde zich dat om haar klantenkring te vergroten, de kosten voor de baten uit zouden gaan. Ze investeerde en zag al snel het effect van de campagne. In de loop der jaren is de samenwerking uitgebreid, door zowel op radio als televisie te adverteren. De herkenbaarheid qua naam groeide en de winkel werd steeds groter. Meer mensen vonden hun weg ernaartoe.

 

Resultaat
  • Een gemiddelde groei van 10% aan klanten in de 4 regio’s in Brabant, meer naamsbekendheid en een groter afzetgebied.
Looptijd
  • 9 jaar.

Slaapstudio Stijn adverteert na geslaagde radiocampagnes nu ook online

Radio en online – Of dromen nu wel of niet bedrog zijn, bij Slaapstudio Stijn komt de klant nooit bedrogen uit. “Noem me ouderwets, maar het kiezen van een bed en alles wat daar bij hoort, is als het aanmeten van een maatpak. Daar nemen we uitgebreid de tijd voor”, zo stelt Stijn van Bree van de in Nuenen gevestigde gerenommeerde beddenspecialist. Stijn adverteerde de afgelopen 12 jaar via de radio; een medium dat perfect aansluit bij zijn doelgroep, namelijk de wat oudere Brabander. Maar ook online campagnes komen eraan!

Resultaat
  • Minimaal 10% meer klanten.
Looptijd
  • 12 jaar.

“Onze campagne bij Omroep Brabant is top!”, aldus Bouwcenter Swinkels

Online, radio en  TV – “In de 40 jaar dat wij klant zijn, zijn onze doelen altijd ruimschoots gehaald”, blikt eigenaar Tom Swinkels van Bouwcenter Swinkels terug. “Met deskundig advies en plezierig contact steeg onze naamsbekendheid met 25% en groeide ons verzorgingsgebied met een straal van 50 kilometer. Wij gaan nog lang niet bij Omroep Brabant weg.”

Resultaat
  • 25% groei qua naamsbekendheid en vergroting van het verzorgingsgebied (van lokaal naar 50 kilometer rondom de locatie).
Looptijd
  • Bouwcenter Swinkels is al 40 jaar klant.

ZLM: “Met carnaval bereiken we onze doelgroep nóg beter”

Online, radio en  TV  – Verzekeraar ZLM en Omroep Brabant Reclame hebben al 10 jaar een gelukkig huwelijk. Een crossmediaal campagne-voorbeeld van deze fijne samenwerking is hun tv- en radiocampagne tijdens carnaval in 2019 en 2020. Het doel: het gebruik van fietsverlichting aanmoedigen. “Rond carnaval is Omroep Brabant – nóg meer dan anders – het medium voor onze doelgroep. Dat maakte adverteren rondom carnaval een logische keuze.”

Resultaat
  • De helft van de bezoekers van de speciale ZLM-campagnewebsite ‘kwam binnen’ via Omroep Brabant.
Looptijd
  • ZLM is al meer dan 10 jaar klant.

Onze reclame-adviseurs laten je zien hoe je jouw doelgroep optimaal bereikt