Succesvolle reclame: onze campagnes

Of je nu interesse in enkel een radioadvertentie hebt of een complete crossmediale reclamecampagne via radio, tv én internet in wilt zetten: wij helpen je graag verder. Met Omroep Brabant Reclame ga je voor expertise en dus resultaat. Maar omdat wij begrijpen dat enkel mooie praatjes niet overtuigen, hebben we een aantal cases van onze relaties voor je op een rij gezet. Die geven een goede indicatie van hetgeen wij ook jou kunnen bieden. Laat je dus prikkelen door die campagnes via de verschillende kanalen van Omroep Brabant. En ontdek wat bij jou past. 

Reclamecampagne Omroep Brabant Reclame

Ontdek welk advertentiekanaal bij je past

Onze vragenlijst wijst je in de richting van het advertentiekanaal dat het beste bij jouw wensen, doelgroep en bedrijf past.

Resultaat
  • Grotere naamsbekendheid.
  • Meer omzet voor het bedrijf.
  • Grotere hoeveelheid aan gebruikers.
Looptijd
  • Vanaf: 3 maanden.
  • Advies: 9+ maanden.
BEKIJK CASE

Oorlogsmuseum Overloon: al 10 jaar campagne via Omroep Brabant

Online, radio en TV – “Een leuk museum, over een rot onderwerp”. Zo omschrijft PR-manager Janneke Kennis het Oorlogsmuseum in Overloon. In 2021 bestaat het oudste oorlogsmuseum in West-Europa 75 jaar. In die driekwart eeuw stond de beleving van de bezoeker altijd voorop. Een succes voor een bepaald niet-stoffig museum dat de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog presenteert en zich daarbij de afgelopen tien jaar bediende van radio, Tv en online campagnes via Omroep Brabant. Bijvoorbeeld vier weken pre-roll en online bannering met als gevolg een volledig uitverkocht ‘Museum in het donker’ 2019.

Resultaat
  • uitverkocht publieksevenement ‘Museum in het donker’
Looptijd
  • Succesvolle campagnes (radio, Tv, on-line) sinds 2010

Ambitieuze ‘winkel met dorpsgevoel’ vertrouwt op Omroep Brabant

Online, radio en TV John Coppens noemt het ‘de moderne winkel van Sinkel’. Al bijna 50 jaar is Coppens Warenhuis in Volkel een begrip. Logisch: zo’n 10.000 vierkante meter aan winkelplezier en een assortiment op het gebied van wonen, inrichting, decoratie, speelgoed en feestartikelen. Rechtstreekse inkoop zorgt ervoor dat merkartikelen 10 tot 15 procent goedkoper zijn dan elders. “Een winkel met een dorpsgevoel, maar wel met de ambitie om via Omroep Brabant in een straal van 40 kilometer nog meer aan de weg te timmeren”, zegt Coppens. En dat streven lukt!

Resultaat
  • 10 tot 15 procent meer bezoekers uit buitengebied
Looptijd
  • ongeveer 10 jaar. Op zowel online, radio als tv

Al 9 jaar een succesvolle samenwerking met Maxim’s Fashion Plus

Radio & TV – Na het betrekken van een nieuw pand in 2010 was het doel om nieuwe klanten te verleiden tot een bezoek aan de winkel. Een presentatie van Omroep Brabant liet de eigenaresse inzien hoe ze haar doelgroep kon bereiken. Ze realiseerde zich dat om haar klantenkring te vergroten, de kosten voor de baten uit zouden gaan. Ze investeerde en zag al snel het effect van de campagne. In de loop der jaren is de samenwerking uitgebreid, door zowel op radio als televisie te adverteren. De herkenbaarheid qua naam groeide en de winkel werd steeds groter. Meer mensen vonden hun weg ernaartoe.

 

Resultaat
  • Een gemiddelde groei van 10% aan klanten in de 4 regio’s in Brabant, meer naamsbekendheid en een groter afzetgebied.
Looptijd
  • 9 jaar.

Slaapstudio Stijn adverteert na geslaagde radiocampagnes nu ook online

Radio en online – Of dromen nu wel of niet bedrog zijn, bij Slaapstudio Stijn komt de klant nooit bedrogen uit. “Noem me ouderwets, maar het kiezen van een bed en alles wat daar bij hoort, is als het aanmeten van een maatpak. Daar nemen we uitgebreid de tijd voor”, zo stelt Stijn van Bree van de in Nuenen gevestigde gerenommeerde beddenspecialist. Stijn adverteerde de afgelopen 12 jaar via de radio; een medium dat perfect aansluit bij zijn doelgroep, namelijk de wat oudere Brabander. Maar ook online campagnes komen eraan!

Resultaat
  • Minimaal 10% meer klanten.
Looptijd
  • 12 jaar.

“Onze campagne bij Omroep Brabant is top!”, aldus Bouwcenter Swinkels

Online, radio en  TV – “In de 40 jaar dat wij klant zijn, zijn onze doelen altijd ruimschoots gehaald”, blikt eigenaar Tom Swinkels van Bouwcenter Swinkels terug. “Met deskundig advies en plezierig contact steeg onze naamsbekendheid met 25% en groeide ons verzorgingsgebied met een straal van 50 kilometer. Wij gaan nog lang niet bij Omroep Brabant weg.”

Resultaat
  • 25% groei qua naamsbekendheid en vergroting van het verzorgingsgebied (van lokaal naar 50 kilometer rondom de locatie).
Looptijd
  • Bouwcenter Swinkels is al 40 jaar klant.

“Met carnaval bereiken we onze doelgroep nóg beter”

Online, radio en  TV  – Verzekeraar ZLM en Omroep Brabant Reclame hebben al 10 jaar een gelukkig huwelijk. Een crossmediaal campagne-voorbeeld van deze fijne samenwerking is hun tv- en radiocampagne tijdens carnaval in 2019 en 2020. Het doel: het gebruik van fietsverlichting aanmoedigen. “Rond carnaval is Omroep Brabant – nóg meer dan anders – het medium voor onze doelgroep. Dat maakte adverteren rondom carnaval een logische keuze.”

Resultaat
  • De helft van de bezoekers van de speciale ZLM-campagnewebsite ‘kwam binnen’ via Omroep Brabant.
Looptijd
  • ZLM is al meer dan 10 jaar klant.

Èggo enthousiast over professionele no-nonsenseaanpak

Online, radio en  TV  – “Bij het kopen van een keuken ga je niet over één nacht ijs. Daarom profileert Èggo zich niet als de zoveelste ‘keukenwinkel’, maar als adviseur die de aanschaf van persoonlijke keuzes begeleidt”, vertelt country-manager Goossen Foppen. “Voor reclames betekent dit een constante herhaling die ook betaalbaar moet zijn. In augustus begonnen we met crossmediale campagnes via radio, tv en internet. En in 3 maanden tijd steeg het aantal bezoekers van onze showroom in Breda met 20%. Dus zijn we enthousiast over de professionele no-nonsenseaanpak van Omroep Brabant.”

Resultaat
  • 20% meer bezoekers in de showroom.
Looptijd
  • 3 maanden.
Campagne voorbeelden Omroep Brabant Reclame

HOVO roemt flexibiliteit Omroep Brabant

Online – Je bent nooit te oud om te leren, maar ook niet om te adverteren. En dus startte HOVO Brabant – hoger onderwijs voor ouderen (‘Seniorenacademie’) – een 3 maanden durende banner-campagne op www.omroepbrabant.nl. Met aanzienlijk succes, want het aantal cursisten steeg in 2019 met zo’n 20%. Onder meer veel nieuwe leergierige vijftigplussers vonden hun weg naar de onderwijsinstelling. Daarnaast waren er ook meer aanvragen voor brochures. De flexibiliteit die de website van Omroep Brabant biedt (in dit geval de keuze voor een iPad-app) én de mogelijkheid tot het adverteren bij een specifieke doelgroep/regio (Breda/Den Bosch), ervaart HOVO als een uniek pluspunt.

Resultaat
  • Naar schatting 20% meer cursisten.
Looptijd
  • 3 maanden.
Campagne voorbeelden Omroep Brabant Reclame

Hoppenbrouwers Techniek bereikt doelgroep online met veel succes

Online – Hoppenbrouwers Techniek werkt sinds 2016 samen met Omroep Brabant om zichzelf te profileren als dé werkgever voor technisch geschoold personeel in allerlei disciplines. De almaar toenemende vraag naar vakbekwaam personeel heeft Hoppenbrouwers Techniek doen besluiten zich middels doelgerichte online campagnes als werkgever op de kaart te zetten. Los van deze actiematige campagnes is Hoppenbrouwers Techniek gedurende het jaar met ook algemene campagnes zichtbaar op de online devices van Omroep Brabant.

Resultaat
  • Continue aanwezigheid bij het grote publiek en naamsbekendheid in de provincie.
Looptijd
  • 7 aaneengesloten campagnes van minimaal 2 weken gedurende het jaar.

Succesvolle opheffingsuitverkoop bij Ulvenhout Wooncenter

Online, radio en TV – Na 50 jaar toonaangevend in maatwerk te zijn geweest, heeft Ulvenhout Wooncenter besloten zijn deuren te sluiten. Omroep Brabant heeft jarenlang succesvol mogen bijdragen aan het op de kaart zetten van deze zaak. Ook de laatste uitverkoopcampagne was een daverend succes; Brabanders uit alle delen van de provincie wisten Ulvenhout te vinden voor de aanschaf van maatwerkmeubelen.

Resultaat
  • Meer en nieuwe klanten en een groter afzetgebied (heel Brabant).
Looptijd
  • Deze campagne duurde 3 maanden, maar Ulvenhout Wooncenter was in het totaal ruim 10 jaar klant.

Forse stijging websitebezoeken voor Prison Escape Breda

Online – Prison Escape Breda zocht een partner waar de beleving het best tot zijn recht zou komen. De vrijheid van reclame inkopen bij Omroep Brabant is essentieel voor ze: “Het online pakket met banners en een alleszeggende pre-roll bij Omroep Brabant was een enorm succes. En we hebben de campagne opgesplitst in 2 periodes. Ook dat was geen probleem.”

Resultaat
  • Forse stijging websitebezoekers en wekelijks helemaal uitverkocht.
Looptijd
  • 5 maanden.

Meer naamsbekendheid voor Geerts Adviesgroep

Online, radio en TV – Geerts Adviesgroep merkt een groei in naamsbekendheid door te adverteren via Omroep Brabant Reclame. “In ons vakgebied moeten de cijfers kloppen. Dat zie ik ook terug in de aanpak van Omroep Brabant. Wij waren op zoek naar een ander medium dan lokale kranten en zochten een betrouwbare partij die ons kon helpen. Ondanks dat ik nog maar één jaar actief ben via alle kanalen (online, radio en tv) ben ik zeer tevreden over de behaalde resultaten. Door deze aanpak krijgen wij meer reacties dan in de tijd dat wij alleen in lokale krantjes stonden.”

 

Resultaat
  • 25% groei qua naamsbekendheid en 4% groei qua nieuwe klanten.
Looptijd
  • 12+ maanden.

Onze reclame-adviseurs laten je zien hoe je jouw doelgroep optimaal bereikt