Succesvolle reclame: onze campagnes

Of je nu interesse in een radioadvertentie hebt of een complete crossmediale reclamecampagne via radio, tv én internet in wilt zetten: wij helpen je graag verder. Wij begrijpen dat alleen mooie praatjes niet overtuigen, daarom hebben we een aantal cases van onze relaties voor je op een rij gezet. Die geven een goede indicatie van wat wij ook jou kunnen bieden.

Laat je inspireren door die campagnes via de verschillende kanalen van Omroep Brabant. Ontdek wat bij jou past, via de filterfunctie.

Filteren op:

Aldenhuijsen Slaapsystemen ziet groeiende naamsbekendheid als bevestiging van campagne

TV, radio en online – Aldenhuijsen Slaapsystemen uit Uden staat al ruim 30 jaar bekend om haar praktische bedden vol gemak. Om zichtbaar te zijn bij de doelgroep en aan naamsbekendheid te winnen, is Aldenhuijsen Slaapsystemen inmiddels al meer dan 2 jaar adverteerder bij Omroep Brabant via tv en online. Daarnaast hebben ze ook een kleine radiocampagne gedraaid. “In het begin was ik enigszins onzeker over de effectiviteit van de tv-commercial. Na deelname aan een beurs in Veldhoven werd mij duidelijk hoeveel mensen ons via Omroep Brabant kennen. Dat was een duidelijke bevestiging voor ons om de samenwerking voort te zetten”, vertelt Ruben Klosters, algemeen directeur van Aldenhuijsen Slaapsystemen.

Resultaat
  • Herkenning bij de doelgroep. Een bevestiging om de samenwerking voort te zetten
Looptijd
  • Aldenhuijsen Slaapsystemen adverteert al meer dan twee jaar bij Omroep Brabant

Sportiom draait mede dankzij Omroep Brabant een ‘topjaar’

Radio en online – Sportiom is hét sportcentrum van Brabant. In Sportiom kun je terecht om jezelf uit te dagen, te ontspannen, iets leuks te doen of om iets nieuws te leren. Om nog meer bezoekers kennis te laten maken met de zwembaden, schaatsbaan, bowlingbaan of andere activiteiten, schakelde Sportiom Omroep Brabant in. Om de juiste doelgroep enthousiast te maken voor het sportcentrum, werden radiospots, banners en pre-rolls ingezet. Lara Grosfeld, marketing manager van Sportiom, is tevreden met de samenwerking. “Het grootste pluspunt aan adverteren bij Omroep Brabant is dat wij er als opdrachtgever weinig werk aan hebben. We worden ontzorgd en goed begeleid.” Sportiom adverteert sinds 2022 en mag terugkijken op een succesvol jaar. Mede dankzij Omroep Brabant. “We hebben een topjaar gehad en daar dragen de advertenties van Omroep Brabant zeker aan bij”, blikt Lara terug.

Resultaat
  • Doelgroep enthousiast gemaakt met radiospots en banners
Looptijd
  • Het Sportiom adverteert sinds 2022 bij Omroep Brabant

De Voetwinkel blijft hangen bij consument door herhaling advertentie

TV en online – Bij De Voetwinkel in Eindhoven kun je terecht voor comfort schoenen, volledige pedicure behandelingen en advies van podotherapeuten. En dat allemaal onder één dak. De Voetwinkel adverteert al jaren bij Omroep Brabant om naamsbekendheid te vergaren en behouden in de regio. Dat doen ze via tv en online. “Omroep Brabant begeleidt ons van A tot Z in de ontwikkeling van de campagne. Veel mensen die bij ons binnenkomen zijn bewust geworden van ons bestaan door Omroep Brabant”, zegt Mette Verhoeven, eigenaar van De Voetwinkel. De commercial wordt minimaal 70 keer per maand uitgezonden en die herhaling zorgt ervoor dat De Voetwinkel blijft hangen bij de consument.

Resultaat
  • Meer bewustzijn gecreëerd en naamsbekendheid vergroot
Looptijd
  • De Voetwinkel adverteert al sinds 2012 bij Omroep Brabant

Het Matrasatelier brengt producten onder de aandacht via radio en online

TV, radio en online – Het Matrasatelier in Son en Breugel is een familiebedrijf met 30 jaar ervaring. Bij Het Matrasatelier vind je gepersonaliseerde en op maat gemaakte matrassen met het hoogste slaapcomfort. Om hun producten en het bedrijf onder de aandacht te brengen bij de gekozen doelgroep, besloot Het Matrasatelier te adverteren bij Omroep Brabant. Dit doen ze vooral via radio en online. Fabian Evers, Interim Manager van Het Matrasatelier, is zeer te spreken over de rol van Omroep Brabant. “De omroep geeft altijd pro-actief advies. Daarnaast zijn ze erg sterk in het stukje data. Omroep Brabant onderzoekt het bereik van de advertentie en maakt dat inzichtelijk voor ons.” Mede door de goede samenwerking is Het Matrasatelier al meerdere jaren klant.

Resultaat
  • Meer aandacht voor producten en organisatie
Looptijd
  • Sinds maart 2017

Perez zet showroom in de spotlights met TV en online campagne

TV en online – Perez is dé vloerkledenspecialist van Brabant. Sterker nog, met ca. 8000 m2 aan winkel vloeroppervlakte en meer dan 55.000 vloerkleden in voorraad, behoort Perez tot de grootsten van de Benelux. Om de showroom in Tilburg meer bekendheid te geven schakelde Perez Omroep Brabant in. “Wij wilden via regionale televisie onze doelgroep bereiken. Dit hebben we gedaan met een mooie reclamespot. De combinatie met online uitingen zorgde voor het gewenste resultaat”, laat Patrick Janssens van Perez weten. De vloerkledenspecialist was zo tevreden met het resultaat dat het contract met Omroep Brabant tot en met 2026 verlengd is.

Resultaat
  • Meer exposure voor de showroom
Looptijd
  • Sinds 2020 en verlengd tot en met begin 2026

Q-Promotions: torenhoge naamsbekendheid na samenwerking en partnerschap

OnlineQ-Promotions is dé schakel tussen de klant en de drukker. Het Tilburgse bedrijf neemt alle zorgen van klanten binnen het drukproces uit handen. Ruim 12 jaar geleden startte de samenwerking tussen Q-Promotions en Omroep Brabant. Deze samenwerking is in de loop der jaren uitgegroeid tot een partnerschap. “Omroep Brabant is een partner waar wij veel connectie mee voelen. Zij weten onze doelgroep te bereiken en het Brabantse gevoel is wat ons verbindt”, zegt Tommy Grein van Q-Promotions. “De online advertenties bij Omroep Brabant heeft onze naamsbekendheid binnen de provincie een impuls gegeven.”

Resultaat
  • Door de online campagne is de naamsbekendheid van Q-Promotions enorm gegroeid
Looptijd
  • Q-Promotions is al meer dan 12 jaar klant en tegenwoordig zelfs partner van Omroep Brabant

Gloudemans Kozijnen en Zonwering hoog op radar bij Brabanders na campagne

TV, radio en online – Gloudemans Kozijnen en Zonwering uit Breda levert al ruim vier decennia gevelproducten aan bedrijven en particulieren. Om extra exposure te genereren is Omroep Brabant Reclame ingeschakeld. “We zijn een vertrouwd familiebedrijf en Omroep Brabant is een vertrouwde omroep voor de Brabanders. Daarom hebben wij voor een campagne op hun platformen gekozen”, vertelt Dylan van der Vorst van Gloudemans. Tien maanden per jaar heeft Gloudemans een campagne lopen op TV, radio en online. Dit heeft ervoor gezorgd dat Gloudemans hoog op de radar van de Brabanders staat.

Resultaat
  • Gloudemans staat na de campagne hoog op de radar van de Brabanders
Looptijd
  • De campagne van Gloudemans bij Omroep Brabant loopt tien maanden per jaar

Elektrospecialist Peter Lunenburg wint aan herkenbaarheid in provincie

Radio en onlineAl ruim 40 jaar is familiebedrijf Elektrospecialist Lunenburg, met hun exceptionele service, eigen reparatiedienst en grootse belevingswinkel in de provincie een begrip. In november 2021 ging Lunenburg de samenwerking aan met Omroep Brabant. Door de combinatie van online bannering en radiocommercials, is de organisatie in Noordoost-Brabant zichtbaar. “Wij hechten veel waarde aan mensen die zich met de regio nog echt verbonden voelen. Mensen met een Brabants hart. Die doelgroep hebben we bij Omroep Brabant gevonden”, zegt Robert van den Hanenberg van Elektrospecialist Lunenburg. “Het adverteren heeft ons de ‘zichtbaarheid’ gegeven waar zij naar op zoek waren.”

Resultaat
  • Vooraf gestelde doelgroep bereikt
  • ‘Herkenbaarheid’ binnen de provincie verkregen
Looptijd
  • Sinds het najaar van 2021

Residentie Molenwijck: aantal websitebezoekers verdubbeld na campagne

Radio en onlineEen plezierig en uniek woonklimaat, dat is Residentie Molenwijck in Loon op Zand. Residentie Molenwijck begeeft zich in de seniorenmarketing vanwege de specifieke doelgroep. Na een gesprek met Omroep Brabant kwamen beide partijen tot de conclusie dat de regionale omroep deze doelgroep bereikt. “We hebben de knoop doorgehakt en zijn een online- en radiocampagne gestart bij Omroep Brabant”, vertelt Sabine de Wijs van Residentie Molenwijck. “De manier van meedenken en schakelen vanuit Omroep Brabant werd vanuit ons als erg positief ervaren. Ook de proactieve houding, snelheid en ontzorging kon rekenen op onze waardering.” Het aantal websitebezoekers werd na de campagne verdubbeld.

Resultaat
  • Aantal websitebezoekers verdubbeld na campagne
Looptijd
  • Sinds het najaar van 2021

ZLM haalt hoog bereik onder Brabanders; veel contactmomenten

Online, radio en TV  – “Er is zoveel om zuinig op te zijn, alles wat je dierbaar is”, aldus ZLM Verzekeringen. In beeld zie je tevreden klanten, waar de verzekeraar zo zuinig op is. Vanuit de kernwaarden van ZLM staan persoonlijk contact en snelle service hoog in het vaandel. Dat straalde de corporate boodschap nadrukkelijk uit.

De commercials waren crossmediaal te zien, zowel op tv, als online videobanner en als pré-roll. Het doel was om in 6 weken tijd een zo hoog mogelijke contactfrequentie en bereik te halen.

Resultaat
  • Gestelde bereik en contactfrequentie zijn ruimschoots gehaald.
Looptijd
  • ZLM is meer dan 12 jaar klant.

Interieurspecialist Koos Kluytmans kreeg ruim 20% meer klanten

Radio – Een interieurspecialist die meer biedt dan de gebruikelijke dertien in een dozijn modellen. Dat is ‘Koos Kluytmans Interieurs’, al meer dan 50 jaar een begrip in Oisterwijk en wijde omgeving. Eigen inkoop van een verantwoord geproduceerd aanbod (vooral Nederlands fabricaat) kenmerkt de firma die zich totaalaanbieder noemt voor de gehele woninginrichting in een vooral moderne stijl. Met de start eind 2019 van nieuwe radiocommercials bij Omroep Brabant, steeg het aantal klanten met ruim twintig procent. Waardoor Kluytmans ook ver buiten de regio Midden-Brabant een begrip werd en wordt.

Resultaat
  • ruim 20 procent meer klanten sinds start nieuwe radio-campagne (2019)
Looptijd
  • in totaal meer dan 15 jaar

Specialistische kastenbouwer Hamers kiest voor tv en online

Online en TV – Eenmaal de 30 gepasseerd, kies je niet meer voor zelf te monteren meubelen. Dan wil je kwaliteit, desgewenst gemaakt op maat. Zoals slaapkamer-, woonkamer- en kledingkasten met schuifdeuren en (luxe) inloopkasten.  Hamers@Home Kastenbouwers (Tilburg) heeft het allemaal. Chris Wiermans: “Van advies tot ontwerp, wij nemen de tijd om te bekijken wat past in een interieur en creëren dat luxe ‘thuis’ gevoel”. Inmiddels zo tevreden dat de campagne is verlengd tot 2026.

Resultaat
  • Meer naamsbekendheid en klanten
Looptijd
  • Sinds het voorjaar van 2020 en verlengd tot en met eind 2026

Radiocommercials zorgen voor goede mond-tot-mond reclame voor Van Nunen Mondzorg

Radio – Voor een full-service tandtechnisch lab als Van Nunen Mondzorg, is goede mond-tot-reclame essentieel. Al vele jaren kenmerkt de tandprothetische praktijk, dertig jaar geleden begonnen als eenvoudig laboratorium, zich door de laagdrempelige en informele sfeer. Een bewuste keuze, zegt William van Nunen, samen met broer Leon eigenaar van het Eindhovense bedrijf dat vandaag de dag gebruik maakt van de allerlaatste technieken in de tandtechniek. Radiocommercials, oftewel ‘het feest der herkenning en herhaling’, zorgden voor grote naamsbekendheid en een solide reputatie bij de voornamelijk wat oudere doelgroep.

Resultaat
  • toename van klanten met zo’n 20%
Looptijd
  • sinds 5 jaar (radiocommercials)

TV-reclame helpt Scootmobielen Brabant aan spectaculaire omzetstijging

TV – Zo’n 40 jaar geleden deed de scootmobiel zijn intrede in ons land. Sindsdien is hét mobiliteitsmiddel voor senioren niet meer weg te denken uit het straatbeeld. ‘Scootmobielen Brabant’ is in deze regio de grootste leverancier, met tot voor kort al een behoorlijke omzet. Maar alleen al qua naamsbekendheid, vooral buiten de regio, kon en kan het altijd nog beter. Daarom begon Bertus van Berkel (bedrijfsleider) drie jaar geleden met TV-commercials op Omroep Brabant. De omzet steeg, met maar liefst 40 tot 50 procent!

Resultaat
  • omzetstijging van 40 tot 50%
Looptijd
  • sinds 2018 (TV-commercials)
Reclamecampagne Omroep Brabant Reclame

Ontdek welk advertentiekanaal bij je past

Onze vragenlijst wijst je in de richting van het advertentiekanaal dat het beste bij jouw wensen, doelgroep en bedrijf past.

Resultaat
  • Grotere naamsbekendheid.
  • Meer omzet voor het bedrijf.
  • Grotere hoeveelheid aan gebruikers.
Looptijd
  • Vanaf: 3 maanden.
  • Advies: 9+ maanden.
BEKIJK CASE

De Verfkampioen vertrouwt op adverteren op Omroep Brabant

Radio en TV Schildert u graag met verve? Dan maakt u natuurlijk gebruik van de producten en adviezen van De Verfkampioen, de verfwinkel in de regio Eindhoven/Helmond. Eigenaar Clemens Hermes is trots op het enorme assortiment aan verf en verfbenodigdheden waardoor doe-het-zelven nog makkelijker wordt. Hermes vertrouwt voor meer klanten op adverteren bij Omroep Brabant. De Verfkampioen adverteert met radiospotjes en sinds dit jaar ook in de vorm van tv-commercials.

Resultaat
  • Meer klanten en veel enthousiaste reacties op radiospotjes
Looptijd
  • radiocommercials sinds 2019, tv vanaf 2020

Ambitieuze ‘winkel met dorpsgevoel’ vertrouwt op Omroep Brabant

Online, radio en TV John Coppens noemt het ‘de moderne winkel van Sinkel’. Al bijna 50 jaar is Coppens Warenhuis in Volkel een begrip. Logisch: zo’n 10.000 vierkante meter aan winkelplezier en een assortiment op het gebied van wonen, inrichting, decoratie, speelgoed en feestartikelen. Rechtstreekse inkoop zorgt ervoor dat merkartikelen 10 tot 15 procent goedkoper zijn dan elders. “Een winkel met een dorpsgevoel, maar wel met de ambitie om via Omroep Brabant in een straal van 40 kilometer nog meer aan de weg te timmeren”, zegt Coppens. En dat streven lukt!

Resultaat
  • 10 tot 15 procent meer bezoekers uit buitengebied
Looptijd
  • Ruim 10 jaar. Op zowel online, radio als tv

Sinds 2010 een succesvolle samenwerking met Maxim’s Fashion Plus

Radio & TV – Na het betrekken van een nieuw pand in 2010 was het doel om nieuwe klanten te verleiden tot een bezoek aan de winkel. Een presentatie van Omroep Brabant liet de eigenaresse inzien hoe ze haar doelgroep kon bereiken. Ze realiseerde zich dat om haar klantenkring te vergroten, de kosten voor de baten uit zouden gaan. Ze investeerde en zag al snel het effect van de campagne. In de loop der jaren is de samenwerking uitgebreid, door zowel op radio, televisie als online te adverteren. De herkenbaarheid qua naam groeide en de winkel werd steeds groter. Meer mensen vonden hun weg ernaartoe.

 

Resultaat
  • Een gemiddelde groei van 10% aan klanten in de 4 regio’s in Brabant, meer naamsbekendheid en een groter afzetgebied.
Looptijd
  • Sinds 2010

Slaapstudio Stijn adverteert na geslaagde radiocampagnes nu ook online

Online en radio – Of dromen nu wel of niet bedrog zijn, bij Slaapstudio Stijn komt de klant nooit bedrogen uit. “Noem me ouderwets, maar het kiezen van een bed en alles wat daar bij hoort, is als het aanmeten van een maatpak. Daar nemen we uitgebreid de tijd voor”, zo stelt Stijn van Bree van de in Nuenen gevestigde gerenommeerde beddenspecialist. Stijn adverteerde de afgelopen 12 jaar via de radio; een medium dat perfect aansluit bij zijn doelgroep, namelijk de wat oudere Brabander. Maar ook online campagnes komen eraan!

Resultaat
  • Minimaal 10% meer klanten.
Looptijd
  • 12 jaar.

“Onze campagne bij Omroep Brabant is top!”, aldus Bouwcenter Swinkels

Online, radio en  TV – “In de 40 jaar dat wij klant zijn, zijn onze doelen altijd ruimschoots gehaald”, blikt eigenaar Tom Swinkels van Bouwcenter Swinkels terug. “Met deskundig advies en plezierig contact steeg onze naamsbekendheid met 25% en groeide ons verzorgingsgebied met een straal van 50 kilometer. Wij gaan nog lang niet bij Omroep Brabant weg.”

Resultaat
  • 25% groei qua naamsbekendheid en vergroting van het verzorgingsgebied (van lokaal naar 50 kilometer rondom de locatie).
Looptijd
  • Bouwcenter Swinkels is al 40 jaar klant.

Onze reclame-adviseurs laten je zien hoe je jouw doelgroep optimaal bereikt