Succesvolle reclame: onze campagnes

Of je nu interesse in een radioadvertentie hebt of een complete crossmediale reclamecampagne via radio, tv én internet in wilt zetten: wij helpen je graag verder. Wij begrijpen dat alleen mooie praatjes niet overtuigen, daarom hebben we een aantal cases van onze relaties voor je op een rij gezet. Die geven een goede indicatie van wat wij ook jou kunnen bieden.

Laat je inspireren door die campagnes via de verschillende kanalen van Omroep Brabant. Ontdek wat bij jou past, via de filterfunctie.

Filteren op:

Perez zet showroom in de spotlights met TV en online campagne

TV en online – Perez is dé vloerkledenspecialist van Brabant. Sterker nog, met ca. 8000 m2 aan winkel vloeroppervlakte en meer dan 55.000 vloerkleden in voorraad, behoort Perez tot de grootsten van de Benelux. Om de showroom in Tilburg meer bekendheid te geven schakelde Perez Omroep Brabant in. “Wij wilden via regionale televisie onze doelgroep bereiken. Dit hebben we gedaan met een mooie reclamespot. De combinatie met online uitingen zorgde voor het gewenste resultaat”, laat Patrick Janssens van Perez weten. De vloerkledenspecialist was zo tevreden met het resultaat dat het contract met Omroep Brabant met twee jaar is verlengd.

Resultaat
  • Meer exposure voor de showroom
Looptijd
  • Sinds anderhalf jaar, maar voor twee jaar verlengd

Q-Promotions: torenhoge naamsbekendheid na samenwerking en partnerschap

OnlineQ-Promotions is dé schakel tussen de klant en de drukker. Het Tilburgse bedrijf neemt alle zorgen van klanten binnen het drukproces uit handen. Ruim 12 jaar geleden startte de samenwerking tussen Q-Promotions en Omroep Brabant. Deze samenwerking is in de loop der jaren uitgegroeid tot een partnerschap. “Omroep Brabant is een partner waar wij veel connectie mee voelen. Zij weten onze doelgroep te bereiken en het Brabantse gevoel is wat ons verbindt”, zegt Tommy Grein van Q-Promotions. “De online advertenties bij Omroep Brabant heeft onze naamsbekendheid binnen de provincie een impuls gegeven.”

Resultaat
  • Door de online campagne is de naamsbekendheid van Q-Promotions enorm gegroeid
Looptijd
  • Q-Promotions is al meer dan 12 jaar klant en tegenwoordig zelfs partner van Omroep Brabant

Gloudemans Kozijnen en Zonwering hoog op radar bij Brabanders na campagne

TV, radio en online – Gloudemans Kozijnen en Zonwering uit Breda levert al ruim vier decennia gevelproducten aan bedrijven en particulieren. Om extra exposure te genereren is Omroep Brabant Reclame ingeschakeld. “We zijn een vertrouwd familiebedrijf en Omroep Brabant is een vertrouwde omroep voor de Brabanders. Daarom hebben wij voor een campagne op hun platformen gekozen”, vertelt Dylan van der Vorst van Gloudemans. Tien maanden per jaar heeft Gloudemans een campagne lopen op TV, radio en online. Dit heeft ervoor gezorgd dat Gloudemans hoog op de radar van de Brabanders staat.

Resultaat
  • Gloudemans staat na de campagne hoog op de radar van de Brabanders
Looptijd
  • De campagne van Gloudemans bij Omroep Brabant loopt tien maanden per jaar

Elektrospecialist Peter Lunenburg wint aan herkenbaarheid in provincie

Radio en onlineAl ruim 40 jaar is familiebedrijf Elektrospecialist Lunenburg, met hun exceptionele service, eigen reparatiedienst en grootse belevingswinkel in de provincie een begrip. In november 2021 ging Lunenburg de samenwerking aan met Omroep Brabant. Door de combinatie van online bannering en radiocommercials, is de organisatie in Noordoost-Brabant zichtbaar. “Wij hechten veel waarde aan mensen die zich met de regio nog echt verbonden voelen. Mensen met een Brabants hart. Die doelgroep hebben we bij Omroep Brabant gevonden”, zegt Robert van den Hanenberg van Elektrospecialist Lunenburg. “Het adverteren heeft ons de ‘zichtbaarheid’ gegeven waar zij naar op zoek waren.”

Resultaat
  • Vooraf gestelde doelgroep bereikt
  • ‘Herkenbaarheid’ binnen de provincie verkregen
Looptijd
  • Sinds het najaar van 2021

Residentie Molenwijck: aantal websitebezoekers verdubbeld na campagne

Radio en onlineEen plezierig en uniek woonklimaat, dat is Residentie Molenwijck in Loon op Zand. Residentie Molenwijck begeeft zich in de seniorenmarketing vanwege de specifieke doelgroep. Na een gesprek met Omroep Brabant kwamen beide partijen tot de conclusie dat de regionale omroep deze doelgroep bereikt. “We hebben de knoop doorgehakt en zijn een online- en radiocampagne gestart bij Omroep Brabant”, vertelt Sabine de Wijs van Residentie Molenwijck. “De manier van meedenken en schakelen vanuit Omroep Brabant werd vanuit ons als erg positief ervaren. Ook de proactieve houding, snelheid en ontzorging kon rekenen op onze waardering.” Het aantal websitebezoekers werd na de campagne verdubbeld.

Resultaat
  • Aantal websitebezoekers verdubbeld na campagne
Looptijd
  • Sinds het najaar van 2021

ZLM haalt hoog bereik onder Brabanders; veel contactmomenten

Online, radio en TV  – “Er is zoveel om zuinig op te zijn, alles wat je dierbaar is”, aldus ZLM Verzekeringen. In beeld zie je tevreden klanten, waar de verzekeraar zo zuinig op is. Vanuit de kernwaarden van ZLM staan persoonlijk contact en snelle service hoog in het vaandel. Dat straalde de corporate boodschap nadrukkelijk uit.

De commercials waren in het najaar van 2021 crossmediaal te zien, zowel op tv, als online videobanner en als pré-roll. Het doel was om in 6 weken tijd een zo hoog mogelijke contactfrequentie en bereik te halen.

Resultaat
  • Gestelde bereik en contactfrequentie zijn ruimschoots gehaald.
Looptijd
  • ZLM is meer dan 12 jaar klant.

Interieurspecialist Koos Kluytmans kreeg ruim 20% meer klanten

Radio – Een interieurspecialist die meer biedt dan de gebruikelijke dertien in een dozijn modellen. Dat is ‘Koos Kluytmans Interieurs’, al meer dan 50 jaar een begrip in Oisterwijk en wijde omgeving. Eigen inkoop van een verantwoord geproduceerd aanbod (vooral Nederlands fabricaat) kenmerkt de firma die zich totaalaanbieder noemt voor de gehele woninginrichting in een vooral moderne stijl. Met de start eind 2019 van nieuwe radiocommercials bij Omroep Brabant, steeg het aantal klanten met ruim twintig procent. Waardoor Kluytmans ook ver buiten de regio Midden-Brabant een begrip werd en wordt.

Resultaat
  • ruim 20 procent meer klanten sinds start nieuwe radio-campagne (2019)
Looptijd
  • in totaal meer dan 15 jaar

Specialistische kastenbouwer Hamers kiest voor tv en online

Online en TV – Eenmaal de 30 gepasseerd, kies je niet meer voor zelf te monteren meubelen. Dan wil je kwaliteit, desgewenst gemaakt op maat. Zoals slaapkamer-, woonkamer- en kledingkasten met schuifdeuren en (luxe) inloopkasten.  Hamers@Home Kastenbouwers (Tilburg) heeft het allemaal. Leon Hamers: “Van advies tot ontwerp, wij nemen de tijd om te bekijken wat past in een interieur en creëren dat luxe ‘thuis’ gevoel”. Om nóg meer potentiële klanten te interesseren, begon Hamers onlangs met TV- en online adverteren. Een try-out, vooralsnog tot tevredenheid, die binnenkort wordt geëvalueerd.

Resultaat
  • een try-out die binnenkort wordt geëvalueerd
Looptijd
  • sinds het voorjaar van 2020

Radiocommercials zorgen voor goede mond-tot-mond reclame voor Van Nunen Mondzorg

Radio – Voor een full-service tandtechnisch lab als Van Nunen Mondzorg, is goede mond-tot-reclame essentieel. Al vele jaren kenmerkt de tandprothetische praktijk, dertig jaar geleden begonnen als eenvoudig laboratorium, zich door de laagdrempelige en informele sfeer. Een bewuste keuze, zegt William van Nunen, samen met broer Leon eigenaar van het Eindhovense bedrijf dat vandaag de dag gebruik maakt van de allerlaatste technieken in de tandtechniek. Radiocommercials, oftewel ‘het feest der herkenning en herhaling’, zorgden voor grote naamsbekendheid en een solide reputatie bij de voornamelijk wat oudere doelgroep.

Resultaat
  • toename van klanten met zo’n 20%
Looptijd
  • sinds 5 jaar (radiocommercials)

TV-reclame helpt Scootmobielen Brabant aan spectaculaire omzetstijging

TV – Zo’n 40 jaar geleden deed de scootmobiel zijn intrede in ons land. Sindsdien is hét mobiliteitsmiddel voor senioren niet meer weg te denken uit het straatbeeld. ‘Scootmobielen Brabant’ is in deze regio de grootste leverancier, met tot voor kort al een behoorlijke omzet. Maar alleen al qua naamsbekendheid, vooral buiten de regio, kon en kan het altijd nog beter. Daarom begon Bertus van Berkel (bedrijfsleider) drie jaar geleden met TV-commercials op Omroep Brabant. De omzet steeg, met maar liefst 40 tot 50 procent!

Resultaat
  • omzetstijging van 40 tot 50%
Looptijd
  • sinds 2018 (TV-commercials)
Reclamecampagne Omroep Brabant Reclame

Ontdek welk advertentiekanaal bij je past

Onze vragenlijst wijst je in de richting van het advertentiekanaal dat het beste bij jouw wensen, doelgroep en bedrijf past.

Resultaat
  • Grotere naamsbekendheid.
  • Meer omzet voor het bedrijf.
  • Grotere hoeveelheid aan gebruikers.
Looptijd
  • Vanaf: 3 maanden.
  • Advies: 9+ maanden.
BEKIJK CASE

Meer naamsbekendheid en klanten voor G&M Best

Online en radio – Wilt u het zonnetje in huis of tuin? Of juist niet? ‘G&M Best’ gespecialiseerd in terrasoverkappingen, rolluiken, kozijnen, buitenzonwering en screens, zorgt ervoor. Daarbij staat kwaliteit voorop. “De afgelopen maanden vlogen de bestellingen ons om de oren”, zegt mede-eigenaar Alex Maus. “Dat is met dit mooie weer en deze omstandigheden niet zo raar. Daarnaast staan we in de regio Tilburg, Den Bosch en Helmond sowieso bekend om onze allround service”. Dit jaar begon ‘G&M Best’ met adverteren via een banner en radiospotjes. Dat bleef niet onopgemerkt!

Resultaat
  • meer naamsbekendheid, 10% meer klanten
Looptijd
  • vanaf begin 2020 via radio en online (banners)

Bijnen Uitvaartzorg is meer dan tevreden over de campagneresultaten

Online en radio – Al bestaat Bijnen Uitvaartzorg ruim negentig jaar, de gerenommeerde onderneming schuwt de inzet van moderne communicatiemiddelen bepaald niet. In februari van dit jaar begon de firma een radio en online campagne waardoor het aantal bezoekers aan de website verdrievoudigde! Onder het intrigerende motto: ‘Voor het afscheid van je leven’. “Maar met dat prachtige campagneresultaat”, zegt Rien Bijnen, “zijn we natuurlijk meer dan tevreden!”.

Resultaat
  • toename bezoekers aan website met bijna 300%
Looptijd
  • sinds februari 2020

Adverteren bij Omroep Brabant geeft klant vertrouwen in onze kwaliteit, aldus Audio TV Centrum Eindhoven

Online, radio en TV – Ruim veertig jaar specialist in audio en video, een winkelruimte van maar liefs 900 vierkante meter, installatieservice aan huis en uitgebreide after-sales. Dat is Audio TV Centrum Eindhoven in het kort. De winkel geniet in de Lichtstad en omstreken een ruime naamsbekendheid, niet in de laatste plaats door de radio-, tv- en onlinecampagnes via Omroep Brabant. “Sterker nog”, zegt eigenaar Roel van Nunspeet, “die campagnes bij jullie geven veel klanten een basis van vertrouwen in onze kwaliteit, soms zelfs doorslaggevend!”.

Resultaat
  • gemiddeld 8 tot 12 procent omzetstijging gedurende de afgelopen jaren
Looptijd
  • sinds 2011, radio, tv en online

Kijken is kopen. Tv en online adverteren helpt Van den Bosch Tuin&Terras

Online en TV – “Bij ons vind je alles voor een tuin, dat geen water nodig heeft””. Zegt Wilbèr van den Bosch, eigenaar van Van Den Bosch Tuin & Terras in Uden, over het enorme assortiment aan sierbestrating en tuindecoraties. Wilbèr: “Wil je iets voor in de tuin of het terras zonder eerst onze winkel te hebben bezocht, dan heb je wel wat gemist. Want wij verkopen geen stenen, maar een beleving. En kijken is dus kopen.” Juist daarom adverteert Wilbèr al 10 jaar bij Omroep Brabant (tv en online).

Resultaat
  • een paar procent omzetgroei en veel meer naamsbekendheid
Looptijd
  • 10 jaar op tv en online

De Verfkampioen vertrouwt op adverteren op Omroep Brabant

Radio en TV Schildert u graag met verve? Dan maakt u natuurlijk gebruik van de producten en adviezen van De Verfkampioen, de verfwinkel in de regio Eindhoven/Helmond. Eigenaar Clemens Hermes is trots op het enorme assortiment aan verf en verfbenodigdheden waardoor doe-het-zelven nog makkelijker wordt. Hermes vertrouwt voor meer klanten op adverteren bij Omroep Brabant. De Verfkampioen adverteert met radiospotjes en sinds dit jaar ook in de vorm van tv-commercials.

Resultaat
  • Meer klanten en veel enthousiaste reacties op radiospotjes
Looptijd
  • radiocommercials sinds 2019, tv vanaf 2020

Oorlogsmuseum Overloon: al 10 jaar campagne via Omroep Brabant

Online, radio en TV – “Een leuk museum, over een rot onderwerp”. Zo omschrijft PR-manager Janneke Kennis het Oorlogsmuseum in Overloon. In 2021 bestaat het oudste oorlogsmuseum in West-Europa 75 jaar. In die driekwart eeuw stond de beleving van de bezoeker altijd voorop. Een succes voor een bepaald niet-stoffig museum dat de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog presenteert en zich daarbij de afgelopen tien jaar bediende van radio, Tv en online campagnes via Omroep Brabant. Bijvoorbeeld vier weken pre-roll en online bannering met als gevolg een volledig uitverkocht ‘Museum in het donker’ 2019.

Resultaat
  • uitverkocht publieksevenement ‘Museum in het donker’
Looptijd
  • Succesvolle campagnes (radio, Tv, on-line) sinds 2010

Ambitieuze ‘winkel met dorpsgevoel’ vertrouwt op Omroep Brabant

Online, radio en TV John Coppens noemt het ‘de moderne winkel van Sinkel’. Al bijna 50 jaar is Coppens Warenhuis in Volkel een begrip. Logisch: zo’n 10.000 vierkante meter aan winkelplezier en een assortiment op het gebied van wonen, inrichting, decoratie, speelgoed en feestartikelen. Rechtstreekse inkoop zorgt ervoor dat merkartikelen 10 tot 15 procent goedkoper zijn dan elders. “Een winkel met een dorpsgevoel, maar wel met de ambitie om via Omroep Brabant in een straal van 40 kilometer nog meer aan de weg te timmeren”, zegt Coppens. En dat streven lukt!

Resultaat
  • 10 tot 15 procent meer bezoekers uit buitengebied
Looptijd
  • ongeveer 10 jaar. Op zowel online, radio als tv

Al 9 jaar een succesvolle samenwerking met Maxim’s Fashion Plus

Radio & TV – Na het betrekken van een nieuw pand in 2010 was het doel om nieuwe klanten te verleiden tot een bezoek aan de winkel. Een presentatie van Omroep Brabant liet de eigenaresse inzien hoe ze haar doelgroep kon bereiken. Ze realiseerde zich dat om haar klantenkring te vergroten, de kosten voor de baten uit zouden gaan. Ze investeerde en zag al snel het effect van de campagne. In de loop der jaren is de samenwerking uitgebreid, door zowel op radio als televisie te adverteren. De herkenbaarheid qua naam groeide en de winkel werd steeds groter. Meer mensen vonden hun weg ernaartoe.

 

Resultaat
  • Een gemiddelde groei van 10% aan klanten in de 4 regio’s in Brabant, meer naamsbekendheid en een groter afzetgebied.
Looptijd
  • 9 jaar.

Slaapstudio Stijn adverteert na geslaagde radiocampagnes nu ook online

Online en radio – Of dromen nu wel of niet bedrog zijn, bij Slaapstudio Stijn komt de klant nooit bedrogen uit. “Noem me ouderwets, maar het kiezen van een bed en alles wat daar bij hoort, is als het aanmeten van een maatpak. Daar nemen we uitgebreid de tijd voor”, zo stelt Stijn van Bree van de in Nuenen gevestigde gerenommeerde beddenspecialist. Stijn adverteerde de afgelopen 12 jaar via de radio; een medium dat perfect aansluit bij zijn doelgroep, namelijk de wat oudere Brabander. Maar ook online campagnes komen eraan!

Resultaat
  • Minimaal 10% meer klanten.
Looptijd
  • 12 jaar.

“Onze campagne bij Omroep Brabant is top!”, aldus Bouwcenter Swinkels

Online, radio en  TV – “In de 40 jaar dat wij klant zijn, zijn onze doelen altijd ruimschoots gehaald”, blikt eigenaar Tom Swinkels van Bouwcenter Swinkels terug. “Met deskundig advies en plezierig contact steeg onze naamsbekendheid met 25% en groeide ons verzorgingsgebied met een straal van 50 kilometer. Wij gaan nog lang niet bij Omroep Brabant weg.”

Resultaat
  • 25% groei qua naamsbekendheid en vergroting van het verzorgingsgebied (van lokaal naar 50 kilometer rondom de locatie).
Looptijd
  • Bouwcenter Swinkels is al 40 jaar klant.

Onze reclame-adviseurs laten je zien hoe je jouw doelgroep optimaal bereikt