Online campagnes

Een online campagne draaien doe je samen. Er zijn immers verschillende partijen bij zo’n proces betrokken. Omdat wij geloven dat er áltijd ruimte voor verbetering is, evalueren we met regelmaat de ervaringen en bevindingen van de partijen waarmee we werken. Zo ook met onze klanten die online campagnes via de website of de app van Omroep Brabant hebben draaien. 

Nu kunnen wij hier natuurlijk wel beweren dat het effect van onze online reclames enorm is. Maar eerlijk is eerlijk: overtuigend wordt het pas als we daar ook bewijs voor hebben. Keiharde resultaten bijvoorbeeld. Daarom hebben we een aantal online campagne-voorbeelden voor je op een rijtje gezet. 

Ben je dus benieuwd hoe bedrijven hun op maat gemaakte reclame-inzet via ons hebben ervaren? Hieronder vind je voorbeelden van online campagnes waarvoor we de Omroep Brabant-app, de website van de omroep óf een combinatie van beide hebben ingezet. En dan zul je zien dat onze beweringen allesbehalve gebakken lucht zijn. Laat je dus inspireren door de voorbeelden. En ontdek wat een online campagne voor jouw bedrijf kan doen.

Aldenhuijsen Slaapsystemen ziet groeiende naamsbekendheid als bevestiging van campagne

TV, radio en online – Aldenhuijsen Slaapsystemen uit Uden staat al ruim 30 jaar bekend om haar praktische bedden vol gemak. Om zichtbaar te zijn bij de doelgroep en aan naamsbekendheid te winnen, is Aldenhuijsen Slaapsystemen inmiddels al meer dan 2 jaar adverteerder bij Omroep Brabant via tv en online. Daarnaast hebben ze ook een kleine radiocampagne gedraaid. “In het begin was ik enigszins onzeker over de effectiviteit van de tv-commercial. Na deelname aan een beurs in Veldhoven werd mij duidelijk hoeveel mensen ons via Omroep Brabant kennen. Dat was een duidelijke bevestiging voor ons om de samenwerking voort te zetten”, vertelt Ruben Klosters, algemeen directeur van Aldenhuijsen Slaapsystemen.

Resultaat
  • Herkenning bij de doelgroep. Een bevestiging om de samenwerking voort te zetten
Looptijd
  • Aldenhuijsen Slaapsystemen adverteert al meer dan twee jaar bij Omroep Brabant

Sportiom draait mede dankzij Omroep Brabant een ‘topjaar’

Radio en online – Sportiom is hét sportcentrum van Brabant. In Sportiom kun je terecht om jezelf uit te dagen, te ontspannen, iets leuks te doen of om iets nieuws te leren. Om nog meer bezoekers kennis te laten maken met de zwembaden, schaatsbaan, bowlingbaan of andere activiteiten, schakelde Sportiom Omroep Brabant in. Om de juiste doelgroep enthousiast te maken voor het sportcentrum, werden radiospots, banners en pre-rolls ingezet. Lara Grosfeld, marketing manager van Sportiom, is tevreden met de samenwerking. “Het grootste pluspunt aan adverteren bij Omroep Brabant is dat wij er als opdrachtgever weinig werk aan hebben. We worden ontzorgd en goed begeleid.” Sportiom adverteert sinds 2022 en mag terugkijken op een succesvol jaar. Mede dankzij Omroep Brabant. “We hebben een topjaar gehad en daar dragen de advertenties van Omroep Brabant zeker aan bij”, blikt Lara terug.

Resultaat
  • Doelgroep enthousiast gemaakt met radiospots en banners
Looptijd
  • Het Sportiom adverteert sinds 2022 bij Omroep Brabant

De Voetwinkel blijft hangen bij consument door herhaling advertentie

TV en online – Bij De Voetwinkel in Eindhoven kun je terecht voor comfort schoenen, volledige pedicure behandelingen en advies van podotherapeuten. En dat allemaal onder één dak. De Voetwinkel adverteert al jaren bij Omroep Brabant om naamsbekendheid te vergaren en behouden in de regio. Dat doen ze via tv en online. “Omroep Brabant begeleidt ons van A tot Z in de ontwikkeling van de campagne. Veel mensen die bij ons binnenkomen zijn bewust geworden van ons bestaan door Omroep Brabant”, zegt Mette Verhoeven, eigenaar van De Voetwinkel. De commercial wordt minimaal 70 keer per maand uitgezonden en die herhaling zorgt ervoor dat De Voetwinkel blijft hangen bij de consument.

Resultaat
  • Meer bewustzijn gecreëerd en naamsbekendheid vergroot
Looptijd
  • De Voetwinkel adverteert al sinds 2012 bij Omroep Brabant

Het Matrasatelier brengt producten onder de aandacht via radio en online

TV, radio en online – Het Matrasatelier in Son en Breugel is een familiebedrijf met 30 jaar ervaring. Bij Het Matrasatelier vind je gepersonaliseerde en op maat gemaakte matrassen met het hoogste slaapcomfort. Om hun producten en het bedrijf onder de aandacht te brengen bij de gekozen doelgroep, besloot Het Matrasatelier te adverteren bij Omroep Brabant. Dit doen ze vooral via radio en online. Fabian Evers, Interim Manager van Het Matrasatelier, is zeer te spreken over de rol van Omroep Brabant. “De omroep geeft altijd pro-actief advies. Daarnaast zijn ze erg sterk in het stukje data. Omroep Brabant onderzoekt het bereik van de advertentie en maakt dat inzichtelijk voor ons.” Mede door de goede samenwerking is Het Matrasatelier al meerdere jaren klant.

Resultaat
  • Meer aandacht voor producten en organisatie
Looptijd
  • Sinds maart 2017

Perez zet showroom in de spotlights met TV en online campagne

TV en online – Perez is dé vloerkledenspecialist van Brabant. Sterker nog, met ca. 8000 m2 aan winkel vloeroppervlakte en meer dan 55.000 vloerkleden in voorraad, behoort Perez tot de grootsten van de Benelux. Om de showroom in Tilburg meer bekendheid te geven schakelde Perez Omroep Brabant in. “Wij wilden via regionale televisie onze doelgroep bereiken. Dit hebben we gedaan met een mooie reclamespot. De combinatie met online uitingen zorgde voor het gewenste resultaat”, laat Patrick Janssens van Perez weten. De vloerkledenspecialist was zo tevreden met het resultaat dat het contract met Omroep Brabant tot en met 2026 verlengd is.

Resultaat
  • Meer exposure voor de showroom
Looptijd
  • Sinds 2020 en verlengd tot en met begin 2026

Q-Promotions: torenhoge naamsbekendheid na samenwerking en partnerschap

OnlineQ-Promotions is dé schakel tussen de klant en de drukker. Het Tilburgse bedrijf neemt alle zorgen van klanten binnen het drukproces uit handen. Ruim 12 jaar geleden startte de samenwerking tussen Q-Promotions en Omroep Brabant. Deze samenwerking is in de loop der jaren uitgegroeid tot een partnerschap. “Omroep Brabant is een partner waar wij veel connectie mee voelen. Zij weten onze doelgroep te bereiken en het Brabantse gevoel is wat ons verbindt”, zegt Tommy Grein van Q-Promotions. “De online advertenties bij Omroep Brabant heeft onze naamsbekendheid binnen de provincie een impuls gegeven.”

Resultaat
  • Door de online campagne is de naamsbekendheid van Q-Promotions enorm gegroeid
Looptijd
  • Q-Promotions is al meer dan 12 jaar klant en tegenwoordig zelfs partner van Omroep Brabant

Elektrospecialist Peter Lunenburg wint aan herkenbaarheid in provincie

Radio en onlineAl ruim 40 jaar is familiebedrijf Elektrospecialist Lunenburg, met hun exceptionele service, eigen reparatiedienst en grootse belevingswinkel in de provincie een begrip. In november 2021 ging Lunenburg de samenwerking aan met Omroep Brabant. Door de combinatie van online bannering en radiocommercials, is de organisatie in Noordoost-Brabant zichtbaar. “Wij hechten veel waarde aan mensen die zich met de regio nog echt verbonden voelen. Mensen met een Brabants hart. Die doelgroep hebben we bij Omroep Brabant gevonden”, zegt Robert van den Hanenberg van Elektrospecialist Lunenburg. “Het adverteren heeft ons de ‘zichtbaarheid’ gegeven waar zij naar op zoek waren.”

Resultaat
  • Vooraf gestelde doelgroep bereikt
  • ‘Herkenbaarheid’ binnen de provincie verkregen
Looptijd
  • Sinds het najaar van 2021

Residentie Molenwijck: aantal websitebezoekers verdubbeld na campagne

Radio en onlineEen plezierig en uniek woonklimaat, dat is Residentie Molenwijck in Loon op Zand. Residentie Molenwijck begeeft zich in de seniorenmarketing vanwege de specifieke doelgroep. Na een gesprek met Omroep Brabant kwamen beide partijen tot de conclusie dat de regionale omroep deze doelgroep bereikt. “We hebben de knoop doorgehakt en zijn een online- en radiocampagne gestart bij Omroep Brabant”, vertelt Sabine de Wijs van Residentie Molenwijck. “De manier van meedenken en schakelen vanuit Omroep Brabant werd vanuit ons als erg positief ervaren. Ook de proactieve houding, snelheid en ontzorging kon rekenen op onze waardering.” Het aantal websitebezoekers werd na de campagne verdubbeld.

Resultaat
  • Aantal websitebezoekers verdubbeld na campagne
Looptijd
  • Sinds het najaar van 2021

ZLM haalt hoog bereik onder Brabanders; veel contactmomenten

Online, radio en TV  – “Er is zoveel om zuinig op te zijn, alles wat je dierbaar is”, aldus ZLM Verzekeringen. In beeld zie je tevreden klanten, waar de verzekeraar zo zuinig op is. Vanuit de kernwaarden van ZLM staan persoonlijk contact en snelle service hoog in het vaandel. Dat straalde de corporate boodschap nadrukkelijk uit.

De commercials waren crossmediaal te zien, zowel op tv, als online videobanner en als pré-roll. Het doel was om in 6 weken tijd een zo hoog mogelijke contactfrequentie en bereik te halen.

Resultaat
  • Gestelde bereik en contactfrequentie zijn ruimschoots gehaald.
Looptijd
  • ZLM is meer dan 12 jaar klant.

Specialistische kastenbouwer Hamers kiest voor tv en online

Online en TV – Eenmaal de 30 gepasseerd, kies je niet meer voor zelf te monteren meubelen. Dan wil je kwaliteit, desgewenst gemaakt op maat. Zoals slaapkamer-, woonkamer- en kledingkasten met schuifdeuren en (luxe) inloopkasten.  Hamers@Home Kastenbouwers (Tilburg) heeft het allemaal. Chris Wiermans: “Van advies tot ontwerp, wij nemen de tijd om te bekijken wat past in een interieur en creëren dat luxe ‘thuis’ gevoel”. Inmiddels zo tevreden dat de campagne is verlengd tot 2026.

Resultaat
  • Meer naamsbekendheid en klanten
Looptijd
  • Sinds het voorjaar van 2020 en verlengd tot en met eind 2026