Online campagnes

Een online campagne draaien doe je samen. Er zijn immers verschillende partijen bij zo’n proces betrokken. Omdat wij geloven dat er áltijd ruimte voor verbetering is, evalueren we met regelmaat de ervaringen en bevindingen van de partijen waarmee we werken. Zo ook met onze klanten die online campagnes via de website of de app van Omroep Brabant hebben draaien. 

Nu kunnen wij hier natuurlijk wel beweren dat het effect van onze online reclames enorm is. Maar eerlijk is eerlijk: overtuigend wordt het pas als we daar ook bewijs voor hebben. Keiharde resultaten bijvoorbeeld. Daarom hebben we een aantal online campagne-voorbeelden voor je op een rijtje gezet. 

Ben je dus benieuwd hoe bedrijven hun op maat gemaakte reclame-inzet via ons hebben ervaren? Hieronder vind je voorbeelden van online campagnes waarvoor we de Omroep Brabant-app, de website van de omroep óf een combinatie van beide hebben ingezet. En dan zul je zien dat onze beweringen allesbehalve gebakken lucht zijn. Laat je dus inspireren door de voorbeelden. En ontdek wat een online campagne voor jouw bedrijf kan doen.

Ultieme Beekse horeca maakt graag gebruik van Omroep Brabant

TV en online  –  Eten, borrelen, feesten of vergaderen op een landelijke locatie? Smaakvol lunchen of dineren op een pittoreske plek? Het kan allemaal in Hilvarenbeek bij respectievelijk Herberg Den Hemel en/of Grand Café De Zwaan. Pim van Beurden (mede-eigenaar van de Herberg en enig eigenaar van De Zwaan): “Beide zaken staan apart, maar overeenkomst is het Bourgondische karakter en onze ultieme gastvrijheid”. Met zo’n typisch Brabants, ‘ultiem Beeks’ profiel timmert Pim met reclame natuurlijk aan de weg via Omroep Brabant. Wat betreft naamsbekendheid met groot succes, al zijn de resultaten moeilijk meetbaar.

Resultaat
  • grote naamsbekendheid in Midden-Brabant en daarbuiten
Looptijd
  • sinds 2017, Herberg Den Hemel tv en online; Grand Café De Zwaan online

Specialistische kastenbouwer Hamers kiest voor tv en online

Online en TV  –  Eenmaal de 30 gepasseerd, kies je niet meer voor zelf te monteren meubelen. Dan wil je kwaliteit, desgewenst gemaakt op maat. Zoals slaapkamer-, woonkamer- en kledingkasten met schuifdeuren en (luxe) inloopkasten.  Hamers@Home Kastenbouwers (Tilburg) heeft het allemaal. Leon Hamers: “Van advies tot ontwerp, wij nemen de tijd om te bekijken wat past in een interieur en creëren dat luxe ‘thuis’ gevoel”. Om nóg meer potentiële klanten te interesseren, begon Hamers onlangs met TV- en online adverteren. Een try-out, vooralsnog tot tevredenheid, die binnenkort wordt geëvalueerd.

Resultaat
  • een try-out die binnenkort wordt geëvalueerd
Looptijd
  • sinds het voorjaar van 2020

Enorm succes voor De Greef Stoffen. Mede door Omroep Brabant

Online en TV – Het gaat goed met de drie winkels van ‘De Greef Stoffen’ (gespecialiseerd in gordijnen, mode- en meubelstoffen, breigaren en carnavalsartikelen; vestigingen in Helmond, Horst en Venray). Mede dankzij tv en online-reclame bij Omroep Brabant steeg de omzet sinds de opening van de Helmondse vestiging (2017) met zo’n 25 tot 30 procent! Vier spotjes deden de trick. Broers en eigenaren Berry en Toine De Greef zijn dan ook zeer tevreden.

Resultaat
  • 25 tot 30 procent meer omzet
Looptijd
  • sinds 2017 op tv en online

Van Abeelen APK meer dan tevreden over campagnes op Omroep Brabant

Online, Radio en TV De Nederlandse APK-regeling voor voertuigen is in veel gevallen net zoals het gezegde luidt: “De slager keurt zijn eigen vlees”. En dat is jammer, vindt althans Mark van Abeelen van het gelijknamige onafhankelijke keuringsbedrijf, want klanten zouden voor een nieuwe APK nooit meer moeten betalen dan eigenlijk nodig is. ‘Van Abeelen APK’ (vestigingen in Hilvarenbeek, Breda, Sprang-Capelle en Den Bosch) adverteert al een flink aantal jaren op tv, radio en online (banners) van Omroep Brabant. Dat zorgde voor een substantiële toename van (vooral ook) vaste klanten.

Resultaat
  • toename naamsbekendheid 10%
Looptijd
  • 6 jaar op tv, radio, online (banners)

Meer naamsbekendheid en klanten voor G&M Best

Online en Radio – Wilt u het zonnetje in huis of tuin? Of juist niet? ‘G&M Best’ gespecialiseerd in terrasoverkappingen, rolluiken, kozijnen, buitenzonwering en screens, zorgt ervoor. Daarbij staat kwaliteit voorop. “De afgelopen maanden vlogen de bestellingen ons om de oren”, zegt mede-eigenaar Alex Maus. “Dat is met dit mooie weer en deze omstandigheden niet zo raar. Daarnaast staan we in de regio Tilburg, Den Bosch en Helmond sowieso bekend om onze allround service”. Dit jaar begon ‘G&M Best’ met adverteren via een banner en radiospotjes. Dat bleef niet onopgemerkt!

Resultaat
  • meer naamsbekendheid, 10% meer klanten
Looptijd
  • vanaf begin 2020 via radio en online (banners)

Adverteren bij Omroep Brabant geeft klant vertrouwen in onze kwaliteit, aldus Audio TV Centrum Eindhoven

Online, radio en TV – Ruim veertig jaar specialist in audio en video, een winkelruimte van maar liefs 900 vierkante meter, installatieservice aan huis en uitgebreide after-sales. Dat is Audio TV Centrum Eindhoven in het kort. De winkel geniet in de Lichtstad en omstreken een ruime naamsbekendheid, niet in de laatste plaats door de radio-, tv- en onlinecampagnes via Omroep Brabant. “Sterker nog”, zegt eigenaar Roel van Nunspeet, “die campagnes bij jullie geven veel klanten een basis van vertrouwen in onze kwaliteit, soms zelfs doorslaggevend!”.

Resultaat
  • gemiddeld 8 tot 12 procent omzetstijging gedurende de afgelopen jaren
Looptijd
  • sinds 2011, radio, tv en online

Kijken is kopen. Tv en online adverteren helpt Van den Bosch Tuin&Terras

Online en TV –“Bij ons vind je alles voor een tuin, dat geen water nodig heeft””. Zegt Wilbèr van den Bosch, eigenaar van Van Den Bosch Tuin & Terras in Uden, over het enorme assortiment aan sierbestrating en tuindecoraties. Wilbèr: “Wil je iets voor in de tuin of het terras zonder eerst onze winkel te hebben bezocht, dan heb je wel wat gemist. Want wij verkopen geen stenen, maar een beleving. En kijken is dus kopen.” Juist daarom adverteert Wilbèr al 10 jaar bij Omroep Brabant (tv en online).

Resultaat
  • een paar procent omzetgroei en veel meer naamsbekendheid
Looptijd
  • 10 jaar op tv en online

Oorlogsmuseum Overloon: al 10 jaar campagne via Omroep Brabant

Online, radio en TV – “Een leuk museum, over een rot onderwerp”. Zo omschrijft PR-manager Janneke Kennis het Oorlogsmuseum in Overloon. In 2021 bestaat het oudste oorlogsmuseum in West-Europa 75 jaar. In die driekwart eeuw stond de beleving van de bezoeker altijd voorop. Een succes voor een bepaald niet-stoffig museum dat de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog presenteert en zich daarbij de afgelopen tien jaar bediende van radio, Tv en online campagnes via Omroep Brabant. Bijvoorbeeld vier weken pre-roll en online bannering met als gevolg een volledig uitverkocht ‘Museum in het donker’ 2019.

Resultaat
  • uitverkocht publieksevenement ‘Museum in het donker’
Looptijd
  • Succesvolle campagnes (radio, Tv, on-line) sinds 2010

Ambitieuze ‘winkel met dorpsgevoel’ vertrouwt op Omroep Brabant

Online, radio en TV John Coppens noemt het ‘de moderne winkel van Sinkel’. Al bijna 50 jaar is Coppens Warenhuis in Volkel een begrip. Logisch: zo’n 10.000 vierkante meter aan winkelplezier en een assortiment op het gebied van wonen, inrichting, decoratie, speelgoed en feestartikelen. Rechtstreekse inkoop zorgt ervoor dat merkartikelen 10 tot 15 procent goedkoper zijn dan elders. “Een winkel met een dorpsgevoel, maar wel met de ambitie om via Omroep Brabant in een straal van 40 kilometer nog meer aan de weg te timmeren”, zegt Coppens. En dat streven lukt!

Resultaat
  • 10 tot 15 procent meer bezoekers uit buitengebied
Looptijd
  • ongeveer 10 jaar. Op zowel online, radio als tv

Slaapstudio Stijn adverteert na geslaagde radiocampagnes nu ook online

Radio en online – Of dromen nu wel of niet bedrog zijn, bij Slaapstudio Stijn komt de klant nooit bedrogen uit. “Noem me ouderwets, maar het kiezen van een bed en alles wat daar bij hoort, is als het aanmeten van een maatpak. Daar nemen we uitgebreid de tijd voor”, zo stelt Stijn van Bree van de in Nuenen gevestigde gerenommeerde beddenspecialist. Stijn adverteerde de afgelopen 12 jaar via de radio; een medium dat perfect aansluit bij zijn doelgroep, namelijk de wat oudere Brabander. Maar ook online campagnes komen eraan!

Resultaat
  • Minimaal 10% meer klanten.
Looptijd
  • 12 jaar.