Radiocampagnes

Aansporen tot actie; dat is wat een goede radioreclame doet. En als je dan ook nog zorgt dat geen Brabander om jouw boodschap heen kan, dan ben je helemáál lekker bezig. Met een dagbereik van zo’n 243.300 luisteraars heb je met een radiocampagne via Omroep Brabant de meeste woonkamers en werkplekken wel gecoverd. En omdat jouw reclame meerdere keren per dag te horen is, blijft ‘ie ook daadwerkelijk hangen. 

Wij staan voor wat we doen en wéten wat de effecten van onze radiocampagnes zijn. Maar we snappen ook dat onze uitspraken pas overtuigend worden, als anderen ze onderschrijven. Omdat een goede radiocampagne voeren in onze ogen een kwestie van samenwerken is, hebben we met regelmaat evaluatiegesprekken met klanten die via ons radiocampagnes de ether in slingerden. Om je een beeld te geven, hebben we een aantal van die radiocampagnes onder elkaar gezet. 

Wil jij dus meer weten over de ervaringen van bedrijven met onze op maat gemaakte radiocampagne-inzet? Je vindt ze hieronder. Je zult al snel zien dat onze uitlatingen onderlegd zijn en staven met de praktijk. Laat de voorbeelden een inspiratiebron voor je zijn. En zie wat een goede radioreclame via Omroep Brabant Reclame voor jouw bedrijf kan betekenen.

Interieurspecialist Koos Kluytmans bedankt Omroep Brabant voor ruim 20% meer klanten

Radio – Een interieurspecialist die meer biedt dan de gebruikelijke dertien in een dozijn modellen. Dat is ‘Koos Kluytmans Interieurs’, al meer dan 50 jaar een begrip in Oisterwijk en wijde omgeving. Eigen inkoop van een verantwoord geproduceerd aanbod (vooral Nederlands fabricaat) kenmerkt de firma die zich totaalaanbieder noemt voor de gehele woninginrichting in een vooral moderne stijl. Met de start eind 2019 van nieuwe radiocommercials bij Omroep Brabant, steeg het aantal klanten met ruim twintig procent. Waardoor Kluytmans ook ver buiten de regio Midden-Brabant een begrip werd en wordt.

Resultaat
  • ruim 20 procent meer klanten sinds start nieuwe radio-campagne (2019)
Looptijd
  • in totaal meer dan 15 jaar

Radiocommercials zorgen voor goede mond-tot-mond reclame voor Van Nunen Mondzorg

Radio – Voor een full-service tandtechnisch lab als Van Nunen Mondzorg, is goede mond-tot-reclame essentieel. Al vele jaren kenmerkt de tandprothetische praktijk, dertig jaar geleden begonnen als eenvoudig laboratorium, zich door de laagdrempelige en informele sfeer. Een bewuste keuze, zegt William van Nunen, samen met broer Leon eigenaar van het Eindhovense bedrijf dat vandaag de dag gebruik maakt van de allerlaatste technieken in de tandtechniek. Radiocommercials, oftewel ‘het feest der herkenning en herhaling’, zorgden voor grote naamsbekendheid en een solide reputatie bij de voornamelijk wat oudere doelgroep.

Resultaat
  • toename van klanten met zo’n 20%
Looptijd
  • sinds 5 jaar (radiocommercials)

Lecoba: nu radio en tv, maar in de toekomst ook online adverteren

Radio en TV  – Wintelré 1978: een eenvoudige garage met 1 man personeel, schaars gereedschap en een paar archiefkastjes. Ruim 40 jaar later: firma Lecoba mag zich de bos- en tuinspecialist van Zuid-Nederland noemen, volledig gedigitaliseerd en met dertig medewerkers die bos-, park- en tuinmachines verkopen, verhuren en onderhouden. “Groot geworden door klein te blijven. Een bedrijf dat altijd flexibel is gebleven, met een prima reputatie”, meent Lecoba-relatiebeheerder Jörgen Reker. Maar die reputatie en naamsbekendheid in de regio kon nóg beter. Tv- en radioreclame bij Omroep Brabant hielp daarbij. “

Resultaat
  • toename naamsbekendheid met 10%
Looptijd
  • 1 jaar, via tv- en radiocommercials

Van Abeelen APK meer dan tevreden over campagnes op Omroep Brabant

Online, Radio en TV De Nederlandse APK-regeling voor voertuigen is in veel gevallen net zoals het gezegde luidt: “De slager keurt zijn eigen vlees”. En dat is jammer, vindt althans Mark van Abeelen van het gelijknamige onafhankelijke keuringsbedrijf, want klanten zouden voor een nieuwe APK nooit meer moeten betalen dan eigenlijk nodig is. ‘Van Abeelen APK’ (vestigingen in Hilvarenbeek, Breda, Sprang-Capelle en Den Bosch) adverteert al een flink aantal jaren op tv, radio en online (banners) van Omroep Brabant. Dat zorgde voor een substantiële toename van (vooral ook) vaste klanten.

Resultaat
  • toename naamsbekendheid 10%
Looptijd
  • 6 jaar op tv, radio, online (banners)

Meer naamsbekendheid en klanten voor G&M Best

Online en Radio – Wilt u het zonnetje in huis of tuin? Of juist niet? ‘G&M Best’ gespecialiseerd in terrasoverkappingen, rolluiken, kozijnen, buitenzonwering en screens, zorgt ervoor. Daarbij staat kwaliteit voorop. “De afgelopen maanden vlogen de bestellingen ons om de oren”, zegt mede-eigenaar Alex Maus. “Dat is met dit mooie weer en deze omstandigheden niet zo raar. Daarnaast staan we in de regio Tilburg, Den Bosch en Helmond sowieso bekend om onze allround service”. Dit jaar begon ‘G&M Best’ met adverteren via een banner en radiospotjes. Dat bleef niet onopgemerkt!

Resultaat
  • meer naamsbekendheid, 10% meer klanten
Looptijd
  • vanaf begin 2020 via radio en online (banners)

Adverteren bij Omroep Brabant geeft klant vertrouwen in onze kwaliteit, aldus Audio TV Centrum Eindhoven

Online, radio en TV – Ruim veertig jaar specialist in audio en video, een winkelruimte van maar liefs 900 vierkante meter, installatieservice aan huis en uitgebreide after-sales. Dat is Audio TV Centrum Eindhoven in het kort. De winkel geniet in de Lichtstad en omstreken een ruime naamsbekendheid, niet in de laatste plaats door de radio-, tv- en onlinecampagnes via Omroep Brabant. “Sterker nog”, zegt eigenaar Roel van Nunspeet, “die campagnes bij jullie geven veel klanten een basis van vertrouwen in onze kwaliteit, soms zelfs doorslaggevend!”.

Resultaat
  • gemiddeld 8 tot 12 procent omzetstijging gedurende de afgelopen jaren
Looptijd
  • sinds 2011, radio, tv en online

De Verfkampioen vertrouwt op adverteren op Omroep Brabant

Radio en TV Schildert u graag met verve? Dan maakt u natuurlijk gebruik van de producten en adviezen van De Verfkampioen, de verfwinkel in de regio Eindhoven/Helmond. Eigenaar Clemens Hermes is trots op het enorme assortiment aan verf en verfbenodigdheden waardoor doe-het-zelven nog makkelijker wordt. Hermes vertrouwt voor meer klanten op adverteren bij Omroep Brabant. De Verfkampioen adverteert met radiospotjes en sinds dit jaar ook in de vorm van tv-commercials.

Resultaat
  • Meer klanten en veel enthousiaste reacties op radiospotjes
Looptijd
  • radiocommercials sinds 2019, tv vanaf 2020

Oorlogsmuseum Overloon: al 10 jaar campagne via Omroep Brabant

Online, radio en TV – “Een leuk museum, over een rot onderwerp”. Zo omschrijft PR-manager Janneke Kennis het Oorlogsmuseum in Overloon. In 2021 bestaat het oudste oorlogsmuseum in West-Europa 75 jaar. In die driekwart eeuw stond de beleving van de bezoeker altijd voorop. Een succes voor een bepaald niet-stoffig museum dat de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog presenteert en zich daarbij de afgelopen tien jaar bediende van radio, Tv en online campagnes via Omroep Brabant. Bijvoorbeeld vier weken pre-roll en online bannering met als gevolg een volledig uitverkocht ‘Museum in het donker’ 2019.

Resultaat
  • uitverkocht publieksevenement ‘Museum in het donker’
Looptijd
  • Succesvolle campagnes (radio, Tv, on-line) sinds 2010

Ambitieuze ‘winkel met dorpsgevoel’ vertrouwt op Omroep Brabant

Online, radio en TV John Coppens noemt het ‘de moderne winkel van Sinkel’. Al bijna 50 jaar is Coppens Warenhuis in Volkel een begrip. Logisch: zo’n 10.000 vierkante meter aan winkelplezier en een assortiment op het gebied van wonen, inrichting, decoratie, speelgoed en feestartikelen. Rechtstreekse inkoop zorgt ervoor dat merkartikelen 10 tot 15 procent goedkoper zijn dan elders. “Een winkel met een dorpsgevoel, maar wel met de ambitie om via Omroep Brabant in een straal van 40 kilometer nog meer aan de weg te timmeren”, zegt Coppens. En dat streven lukt!

Resultaat
  • 10 tot 15 procent meer bezoekers uit buitengebied
Looptijd
  • ongeveer 10 jaar. Op zowel online, radio als tv

Al 9 jaar een succesvolle samenwerking met Maxim’s Fashion Plus

Radio & TV – Na het betrekken van een nieuw pand in 2010 was het doel om nieuwe klanten te verleiden tot een bezoek aan de winkel. Een presentatie van Omroep Brabant liet de eigenaresse inzien hoe ze haar doelgroep kon bereiken. Ze realiseerde zich dat om haar klantenkring te vergroten, de kosten voor de baten uit zouden gaan. Ze investeerde en zag al snel het effect van de campagne. In de loop der jaren is de samenwerking uitgebreid, door zowel op radio als televisie te adverteren. De herkenbaarheid qua naam groeide en de winkel werd steeds groter. Meer mensen vonden hun weg ernaartoe.

 

Resultaat
  • Een gemiddelde groei van 10% aan klanten in de 4 regio’s in Brabant, meer naamsbekendheid en een groter afzetgebied.
Looptijd
  • 9 jaar.