Radiocampagnes

Aansporen tot actie; dat is wat een goede radioreclame doet. En als je dan ook nog zorgt dat geen Brabander om jouw boodschap heen kan, dan ben je helemáál lekker bezig. Met een dagbereik van zo’n 243.300 luisteraars heb je met een radiocampagne via Omroep Brabant de meeste woonkamers en werkplekken wel gecoverd. En omdat jouw reclame meerdere keren per dag te horen is, blijft ‘ie ook daadwerkelijk hangen. 

Wij staan voor wat we doen en wéten wat de effecten van onze radiocampagnes zijn. Maar we snappen ook dat onze uitspraken pas overtuigend worden, als anderen ze onderschrijven. Omdat een goede radiocampagne voeren in onze ogen een kwestie van samenwerken is, hebben we met regelmaat evaluatiegesprekken met klanten die via ons radiocampagnes de ether in slingerden. Om je een beeld te geven, hebben we een aantal van die radiocampagnes onder elkaar gezet. 

Wil jij dus meer weten over de ervaringen van bedrijven met onze op maat gemaakte radiocampagne-inzet? Je vindt ze hieronder. Je zult al snel zien dat onze uitlatingen onderlegd zijn en staven met de praktijk. Laat de voorbeelden een inspiratiebron voor je zijn. En zie wat een goede radioreclame via Omroep Brabant Reclame voor jouw bedrijf kan betekenen.

Aldenhuijsen Slaapsystemen ziet groeiende naamsbekendheid als bevestiging van campagne

TV, radio en online – Aldenhuijsen Slaapsystemen uit Uden staat al ruim 30 jaar bekend om haar praktische bedden vol gemak. Om zichtbaar te zijn bij de doelgroep en aan naamsbekendheid te winnen, is Aldenhuijsen Slaapsystemen inmiddels al meer dan 2 jaar adverteerder bij Omroep Brabant via tv en online. Daarnaast hebben ze ook een kleine radiocampagne gedraaid. “In het begin was ik enigszins onzeker over de effectiviteit van de tv-commercial. Na deelname aan een beurs in Veldhoven werd mij duidelijk hoeveel mensen ons via Omroep Brabant kennen. Dat was een duidelijke bevestiging voor ons om de samenwerking voort te zetten”, vertelt Ruben Klosters, algemeen directeur van Aldenhuijsen Slaapsystemen.

Resultaat
  • Herkenning bij de doelgroep. Een bevestiging om de samenwerking voort te zetten
Looptijd
  • Aldenhuijsen Slaapsystemen adverteert al meer dan twee jaar bij Omroep Brabant

Sportiom draait mede dankzij Omroep Brabant een ‘topjaar’

Radio en online – Sportiom is hét sportcentrum van Brabant. In Sportiom kun je terecht om jezelf uit te dagen, te ontspannen, iets leuks te doen of om iets nieuws te leren. Om nog meer bezoekers kennis te laten maken met de zwembaden, schaatsbaan, bowlingbaan of andere activiteiten, schakelde Sportiom Omroep Brabant in. Om de juiste doelgroep enthousiast te maken voor het sportcentrum, werden radiospots, banners en pre-rolls ingezet. Lara Grosfeld, marketing manager van Sportiom, is tevreden met de samenwerking. “Het grootste pluspunt aan adverteren bij Omroep Brabant is dat wij er als opdrachtgever weinig werk aan hebben. We worden ontzorgd en goed begeleid.” Sportiom adverteert sinds 2022 en mag terugkijken op een succesvol jaar. Mede dankzij Omroep Brabant. “We hebben een topjaar gehad en daar dragen de advertenties van Omroep Brabant zeker aan bij”, blikt Lara terug.

Resultaat
  • Doelgroep enthousiast gemaakt met radiospots en banners
Looptijd
  • Het Sportiom adverteert sinds 2022 bij Omroep Brabant

De Voetwinkel blijft hangen bij consument door herhaling advertentie

TV en online – Bij De Voetwinkel in Eindhoven kun je terecht voor comfort schoenen, volledige pedicure behandelingen en advies van podotherapeuten. En dat allemaal onder één dak. De Voetwinkel adverteert al jaren bij Omroep Brabant om naamsbekendheid te vergaren en behouden in de regio. Dat doen ze via tv en online. “Omroep Brabant begeleidt ons van A tot Z in de ontwikkeling van de campagne. Veel mensen die bij ons binnenkomen zijn bewust geworden van ons bestaan door Omroep Brabant”, zegt Mette Verhoeven, eigenaar van De Voetwinkel. De commercial wordt minimaal 70 keer per maand uitgezonden en die herhaling zorgt ervoor dat De Voetwinkel blijft hangen bij de consument.

Resultaat
  • Meer bewustzijn gecreëerd en naamsbekendheid vergroot
Looptijd
  • De Voetwinkel adverteert al sinds 2012 bij Omroep Brabant

Het Matrasatelier brengt producten onder de aandacht via radio en online

TV, radio en online – Het Matrasatelier in Son en Breugel is een familiebedrijf met 30 jaar ervaring. Bij Het Matrasatelier vind je gepersonaliseerde en op maat gemaakte matrassen met het hoogste slaapcomfort. Om hun producten en het bedrijf onder de aandacht te brengen bij de gekozen doelgroep, besloot Het Matrasatelier te adverteren bij Omroep Brabant. Dit doen ze vooral via radio en online. Fabian Evers, Interim Manager van Het Matrasatelier, is zeer te spreken over de rol van Omroep Brabant. “De omroep geeft altijd pro-actief advies. Daarnaast zijn ze erg sterk in het stukje data. Omroep Brabant onderzoekt het bereik van de advertentie en maakt dat inzichtelijk voor ons.” Mede door de goede samenwerking is Het Matrasatelier al meerdere jaren klant.

Resultaat
  • Meer aandacht voor producten en organisatie
Looptijd
  • Sinds maart 2017

Elektrospecialist Peter Lunenburg wint aan herkenbaarheid in provincie

Radio en onlineAl ruim 40 jaar is familiebedrijf Elektrospecialist Lunenburg, met hun exceptionele service, eigen reparatiedienst en grootse belevingswinkel in de provincie een begrip. In november 2021 ging Lunenburg de samenwerking aan met Omroep Brabant. Door de combinatie van online bannering en radiocommercials, is de organisatie in Noordoost-Brabant zichtbaar. “Wij hechten veel waarde aan mensen die zich met de regio nog echt verbonden voelen. Mensen met een Brabants hart. Die doelgroep hebben we bij Omroep Brabant gevonden”, zegt Robert van den Hanenberg van Elektrospecialist Lunenburg. “Het adverteren heeft ons de ‘zichtbaarheid’ gegeven waar zij naar op zoek waren.”

Resultaat
  • Vooraf gestelde doelgroep bereikt
  • ‘Herkenbaarheid’ binnen de provincie verkregen
Looptijd
  • Sinds het najaar van 2021

Residentie Molenwijck: aantal websitebezoekers verdubbeld na campagne

Radio en onlineEen plezierig en uniek woonklimaat, dat is Residentie Molenwijck in Loon op Zand. Residentie Molenwijck begeeft zich in de seniorenmarketing vanwege de specifieke doelgroep. Na een gesprek met Omroep Brabant kwamen beide partijen tot de conclusie dat de regionale omroep deze doelgroep bereikt. “We hebben de knoop doorgehakt en zijn een online- en radiocampagne gestart bij Omroep Brabant”, vertelt Sabine de Wijs van Residentie Molenwijck. “De manier van meedenken en schakelen vanuit Omroep Brabant werd vanuit ons als erg positief ervaren. Ook de proactieve houding, snelheid en ontzorging kon rekenen op onze waardering.” Het aantal websitebezoekers werd na de campagne verdubbeld.

Resultaat
  • Aantal websitebezoekers verdubbeld na campagne
Looptijd
  • Sinds het najaar van 2021

Interieurspecialist Koos Kluytmans kreeg ruim 20% meer klanten

Radio – Een interieurspecialist die meer biedt dan de gebruikelijke dertien in een dozijn modellen. Dat is ‘Koos Kluytmans Interieurs’, al meer dan 50 jaar een begrip in Oisterwijk en wijde omgeving. Eigen inkoop van een verantwoord geproduceerd aanbod (vooral Nederlands fabricaat) kenmerkt de firma die zich totaalaanbieder noemt voor de gehele woninginrichting in een vooral moderne stijl. Met de start eind 2019 van nieuwe radiocommercials bij Omroep Brabant, steeg het aantal klanten met ruim twintig procent. Waardoor Kluytmans ook ver buiten de regio Midden-Brabant een begrip werd en wordt.

Resultaat
  • ruim 20 procent meer klanten sinds start nieuwe radio-campagne (2019)
Looptijd
  • in totaal meer dan 15 jaar

Radiocommercials zorgen voor goede mond-tot-mond reclame voor Van Nunen Mondzorg

Radio – Voor een full-service tandtechnisch lab als Van Nunen Mondzorg, is goede mond-tot-reclame essentieel. Al vele jaren kenmerkt de tandprothetische praktijk, dertig jaar geleden begonnen als eenvoudig laboratorium, zich door de laagdrempelige en informele sfeer. Een bewuste keuze, zegt William van Nunen, samen met broer Leon eigenaar van het Eindhovense bedrijf dat vandaag de dag gebruik maakt van de allerlaatste technieken in de tandtechniek. Radiocommercials, oftewel ‘het feest der herkenning en herhaling’, zorgden voor grote naamsbekendheid en een solide reputatie bij de voornamelijk wat oudere doelgroep.

Resultaat
  • toename van klanten met zo’n 20%
Looptijd
  • sinds 5 jaar (radiocommercials)

De Verfkampioen vertrouwt op adverteren op Omroep Brabant

Radio en TV Schildert u graag met verve? Dan maakt u natuurlijk gebruik van de producten en adviezen van De Verfkampioen, de verfwinkel in de regio Eindhoven/Helmond. Eigenaar Clemens Hermes is trots op het enorme assortiment aan verf en verfbenodigdheden waardoor doe-het-zelven nog makkelijker wordt. Hermes vertrouwt voor meer klanten op adverteren bij Omroep Brabant. De Verfkampioen adverteert met radiospotjes en sinds dit jaar ook in de vorm van tv-commercials.

Resultaat
  • Meer klanten en veel enthousiaste reacties op radiospotjes
Looptijd
  • radiocommercials sinds 2019, tv vanaf 2020

Sinds 2010 een succesvolle samenwerking met Maxim’s Fashion Plus

Radio & TV – Na het betrekken van een nieuw pand in 2010 was het doel om nieuwe klanten te verleiden tot een bezoek aan de winkel. Een presentatie van Omroep Brabant liet de eigenaresse inzien hoe ze haar doelgroep kon bereiken. Ze realiseerde zich dat om haar klantenkring te vergroten, de kosten voor de baten uit zouden gaan. Ze investeerde en zag al snel het effect van de campagne. In de loop der jaren is de samenwerking uitgebreid, door zowel op radio, televisie als online te adverteren. De herkenbaarheid qua naam groeide en de winkel werd steeds groter. Meer mensen vonden hun weg ernaartoe.

 

Resultaat
  • Een gemiddelde groei van 10% aan klanten in de 4 regio’s in Brabant, meer naamsbekendheid en een groter afzetgebied.
Looptijd
  • Sinds 2010