Tv-campagnes

Het is een gegeven: audiovisuele reclames komen dubbel binnen. Jouw boodschap wordt namelijk gezien én gehoord en gaat op die manier echt leven bij de ontvangers ervan. Bij een tv-campagne via Omroep Brabant zijn dat meer dan 380.000 kijkers per dag, onder wie vele trouwe kijkers. Tel daarbij op dat jouw campagne steeds opnieuw uitgezonden wordt en de omroep een breed publiek van 35+ trekt, en je begrijpt hoe waardevol adverteren via het televisiekanaal van Omroep Brabant kan zijn. Hoe je het ook wendt of keert, een tv-campagnes via de Brabantse omroep is een krachtige, efficiënte manier van reclame maken. Gegarandeerd.

Nu kunnen wij hier natuurlijk wel van de daken schreeuwen dat het effect van onze tv-campagnes enorm is. Maar wij begrijpen maar al te goed dat het pas overtuigt als we daar ook bewijs voor hebben. En laat dat nou nét het geval zijn! Keiharde resultaten zelfs. Daarom hebben we een aantal tv-campagnes voor je op een rijtje gezet.

Ben jij benieuwd hoe bedrijven hun op maat gemaakte reclame-inzet via ons hebben ervaren? Hieronder vind je voorbeelden van campagnes waarvoor we ook het televisiekanaal van Omroep Brabant hebben ingezet. Tijdens het lezen zul je al snel merken dat onze beweringen allesbehalve uit de lucht gegrepen zijn. Laat je dus inspireren door de voorbeelden. En ontdek wat een televisiecampagne via Omroep Brabant Reclame voor jouw bedrijf kan doen.

Adverteren Omroep Brabant Reclame

Ultieme Beekse horeca maakt graag gebruik van Omroep Brabant

TV en online  –  Eten, borrelen, feesten of vergaderen op een landelijke locatie? Smaakvol lunchen of dineren op een pittoreske plek? Het kan allemaal in Hilvarenbeek bij respectievelijk Herberg Den Hemel en/of Grand Café De Zwaan. Pim van Beurden (mede-eigenaar van de Herberg en enig eigenaar van De Zwaan): “Beide zaken staan apart, maar overeenkomst is het Bourgondische karakter en onze ultieme gastvrijheid”. Met zo’n typisch Brabants, ‘ultiem Beeks’ profiel timmert Pim met reclame natuurlijk aan de weg via Omroep Brabant. Wat betreft naamsbekendheid met groot succes, al zijn de resultaten moeilijk meetbaar.

Resultaat
  • grote naamsbekendheid in Midden-Brabant en daarbuiten
Looptijd
  • sinds 2017, Herberg Den Hemel tv en online; Grand Café De Zwaan online

Specialistische kastenbouwer Hamers kiest voor tv en online

Online en TV  –  Eenmaal de 30 gepasseerd, kies je niet meer voor zelf te monteren meubelen. Dan wil je kwaliteit, desgewenst gemaakt op maat. Zoals slaapkamer-, woonkamer- en kledingkasten met schuifdeuren en (luxe) inloopkasten.  Hamers@Home Kastenbouwers (Tilburg) heeft het allemaal. Leon Hamers: “Van advies tot ontwerp, wij nemen de tijd om te bekijken wat past in een interieur en creëren dat luxe ‘thuis’ gevoel”. Om nóg meer potentiële klanten te interesseren, begon Hamers onlangs met TV- en online adverteren. Een try-out, vooralsnog tot tevredenheid, die binnenkort wordt geëvalueerd.

Resultaat
  • een try-out die binnenkort wordt geëvalueerd
Looptijd
  • sinds het voorjaar van 2020

TV-reclame helpt Scootmobielen Brabant aan spectaculaire omzetstijging

TV – Zo’n 40 jaar geleden deed de scootmobiel zijn intrede in ons land. Sindsdien is hét mobiliteitsmiddel voor senioren niet meer weg te denken uit het straatbeeld. ‘Scootmobielen Brabant’ is in deze regio de grootste leverancier, met tot voor kort al een behoorlijke omzet. Maar alleen al qua naamsbekendheid, vooral buiten de regio, kon en kan het altijd nog beter. Daarom begon Bertus van Berkel (bedrijfsleider) drie jaar geleden met TV-commercials op Omroep Brabant. De omzet steeg, met maar liefst 40 tot 50 procent!

Resultaat
  • omzetstijging van 40 tot 50%
Looptijd
  • sinds 2018 (TV-commercials)

Enorm succes voor De Greef Stoffen. Mede door Omroep Brabant

Online en TV – Het gaat goed met de drie winkels van ‘De Greef Stoffen’ (gespecialiseerd in gordijnen, mode- en meubelstoffen, breigaren en carnavalsartikelen; vestigingen in Helmond, Horst en Venray). Mede dankzij tv en online-reclame bij Omroep Brabant steeg de omzet sinds de opening van de Helmondse vestiging (2017) met zo’n 25 tot 30 procent! Vier spotjes deden de trick. Broers en eigenaren Berry en Toine De Greef zijn dan ook zeer tevreden.

Resultaat
  • 25 tot 30 procent meer omzet
Looptijd
  • sinds 2017 op tv en online

Lecoba: nu radio en tv, maar in de toekomst ook online adverteren

Radio en TV  – Wintelré 1978: een eenvoudige garage met 1 man personeel, schaars gereedschap en een paar archiefkastjes. Ruim 40 jaar later: firma Lecoba mag zich de bos- en tuinspecialist van Zuid-Nederland noemen, volledig gedigitaliseerd en met dertig medewerkers die bos-, park- en tuinmachines verkopen, verhuren en onderhouden. “Groot geworden door klein te blijven. Een bedrijf dat altijd flexibel is gebleven, met een prima reputatie”, meent Lecoba-relatiebeheerder Jörgen Reker. Maar die reputatie en naamsbekendheid in de regio kon nóg beter. Tv- en radioreclame bij Omroep Brabant hielp daarbij. “

Resultaat
  • toename naamsbekendheid met 10%
Looptijd
  • 1 jaar, via tv- en radiocommercials

Van Abeelen APK meer dan tevreden over campagnes op Omroep Brabant

Online, Radio en TV De Nederlandse APK-regeling voor voertuigen is in veel gevallen net zoals het gezegde luidt: “De slager keurt zijn eigen vlees”. En dat is jammer, vindt althans Mark van Abeelen van het gelijknamige onafhankelijke keuringsbedrijf, want klanten zouden voor een nieuwe APK nooit meer moeten betalen dan eigenlijk nodig is. ‘Van Abeelen APK’ (vestigingen in Hilvarenbeek, Breda, Sprang-Capelle en Den Bosch) adverteert al een flink aantal jaren op tv, radio en online (banners) van Omroep Brabant. Dat zorgde voor een substantiële toename van (vooral ook) vaste klanten.

Resultaat
  • toename naamsbekendheid 10%
Looptijd
  • 6 jaar op tv, radio, online (banners)

Adverteren bij Omroep Brabant geeft klant vertrouwen in onze kwaliteit, aldus Audio TV Centrum Eindhoven

Online, radio en TV – Ruim veertig jaar specialist in audio en video, een winkelruimte van maar liefs 900 vierkante meter, installatieservice aan huis en uitgebreide after-sales. Dat is Audio TV Centrum Eindhoven in het kort. De winkel geniet in de Lichtstad en omstreken een ruime naamsbekendheid, niet in de laatste plaats door de radio-, tv- en onlinecampagnes via Omroep Brabant. “Sterker nog”, zegt eigenaar Roel van Nunspeet, “die campagnes bij jullie geven veel klanten een basis van vertrouwen in onze kwaliteit, soms zelfs doorslaggevend!”.

Resultaat
  • gemiddeld 8 tot 12 procent omzetstijging gedurende de afgelopen jaren
Looptijd
  • sinds 2011, radio, tv en online

Kijken is kopen. Tv en online adverteren helpt Van den Bosch Tuin&Terras

Online en TV –“Bij ons vind je alles voor een tuin, dat geen water nodig heeft””. Zegt Wilbèr van den Bosch, eigenaar van Van Den Bosch Tuin & Terras in Uden, over het enorme assortiment aan sierbestrating en tuindecoraties. Wilbèr: “Wil je iets voor in de tuin of het terras zonder eerst onze winkel te hebben bezocht, dan heb je wel wat gemist. Want wij verkopen geen stenen, maar een beleving. En kijken is dus kopen.” Juist daarom adverteert Wilbèr al 10 jaar bij Omroep Brabant (tv en online).

Resultaat
  • een paar procent omzetgroei en veel meer naamsbekendheid
Looptijd
  • 10 jaar op tv en online

De Verfkampioen vertrouwt op adverteren op Omroep Brabant

Radio en TV Schildert u graag met verve? Dan maakt u natuurlijk gebruik van de producten en adviezen van De Verfkampioen, de verfwinkel in de regio Eindhoven/Helmond. Eigenaar Clemens Hermes is trots op het enorme assortiment aan verf en verfbenodigdheden waardoor doe-het-zelven nog makkelijker wordt. Hermes vertrouwt voor meer klanten op adverteren bij Omroep Brabant. De Verfkampioen adverteert met radiospotjes en sinds dit jaar ook in de vorm van tv-commercials.

Resultaat
  • Meer klanten en veel enthousiaste reacties op radiospotjes
Looptijd
  • radiocommercials sinds 2019, tv vanaf 2020

Oorlogsmuseum Overloon: al 10 jaar campagne via Omroep Brabant

Online, radio en TV – “Een leuk museum, over een rot onderwerp”. Zo omschrijft PR-manager Janneke Kennis het Oorlogsmuseum in Overloon. In 2021 bestaat het oudste oorlogsmuseum in West-Europa 75 jaar. In die driekwart eeuw stond de beleving van de bezoeker altijd voorop. Een succes voor een bepaald niet-stoffig museum dat de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog presenteert en zich daarbij de afgelopen tien jaar bediende van radio, Tv en online campagnes via Omroep Brabant. Bijvoorbeeld vier weken pre-roll en online bannering met als gevolg een volledig uitverkocht ‘Museum in het donker’ 2019.

Resultaat
  • uitverkocht publieksevenement ‘Museum in het donker’
Looptijd
  • Succesvolle campagnes (radio, Tv, on-line) sinds 2010