Tv-campagnes

Het is een gegeven: audiovisuele reclames komen dubbel binnen. Jouw boodschap wordt namelijk gezien én gehoord en gaat op die manier echt leven bij de ontvangers ervan. Bij een tv-campagne via Omroep Brabant zijn dat meer dan 380.000 kijkers per dag, onder wie vele trouwe kijkers. Tel daarbij op dat jouw campagne steeds opnieuw uitgezonden wordt en de omroep een breed publiek van 35+ trekt, en je begrijpt hoe waardevol adverteren via het televisiekanaal van Omroep Brabant kan zijn. Hoe je het ook wendt of keert, een tv-campagnes via de Brabantse omroep is een krachtige, efficiënte manier van reclame maken. Gegarandeerd.

Nu kunnen wij hier natuurlijk wel van de daken schreeuwen dat het effect van onze tv-campagnes enorm is. Maar wij begrijpen maar al te goed dat het pas overtuigt als we daar ook bewijs voor hebben. En laat dat nou nét het geval zijn! Keiharde resultaten zelfs. Daarom hebben we een aantal tv-campagnes voor je op een rijtje gezet.

Ben jij benieuwd hoe bedrijven hun op maat gemaakte reclame-inzet via ons hebben ervaren? Hieronder vind je voorbeelden van campagnes waarvoor we ook het televisiekanaal van Omroep Brabant hebben ingezet. Tijdens het lezen zul je al snel merken dat onze beweringen allesbehalve uit de lucht gegrepen zijn. Laat je dus inspireren door de voorbeelden. En ontdek wat een televisiecampagne via Omroep Brabant Reclame voor jouw bedrijf kan doen.

Aldenhuijsen Slaapsystemen ziet groeiende naamsbekendheid als bevestiging van campagne

TV, radio en online – Aldenhuijsen Slaapsystemen uit Uden staat al ruim 30 jaar bekend om haar praktische bedden vol gemak. Om zichtbaar te zijn bij de doelgroep en aan naamsbekendheid te winnen, is Aldenhuijsen Slaapsystemen inmiddels al meer dan 2 jaar adverteerder bij Omroep Brabant via tv en online. Daarnaast hebben ze ook een kleine radiocampagne gedraaid. “In het begin was ik enigszins onzeker over de effectiviteit van de tv-commercial. Na deelname aan een beurs in Veldhoven werd mij duidelijk hoeveel mensen ons via Omroep Brabant kennen. Dat was een duidelijke bevestiging voor ons om de samenwerking voort te zetten”, vertelt Ruben Klosters, algemeen directeur van Aldenhuijsen Slaapsystemen.

Resultaat
  • Herkenning bij de doelgroep. Een bevestiging om de samenwerking voort te zetten
Looptijd
  • Aldenhuijsen Slaapsystemen adverteert al meer dan twee jaar bij Omroep Brabant

De Voetwinkel blijft hangen bij consument door herhaling advertentie

TV en online – Bij De Voetwinkel in Eindhoven kun je terecht voor comfort schoenen, volledige pedicure behandelingen en advies van podotherapeuten. En dat allemaal onder één dak. De Voetwinkel adverteert al jaren bij Omroep Brabant om naamsbekendheid te vergaren en behouden in de regio. Dat doen ze via tv en online. “Omroep Brabant begeleidt ons van A tot Z in de ontwikkeling van de campagne. Veel mensen die bij ons binnenkomen zijn bewust geworden van ons bestaan door Omroep Brabant”, zegt Mette Verhoeven, eigenaar van De Voetwinkel. De commercial wordt minimaal 70 keer per maand uitgezonden en die herhaling zorgt ervoor dat De Voetwinkel blijft hangen bij de consument.

Resultaat
  • Meer bewustzijn gecreëerd en naamsbekendheid vergroot
Looptijd
  • De Voetwinkel adverteert al sinds 2012 bij Omroep Brabant

Het Matrasatelier brengt producten onder de aandacht via radio en online

TV, radio en online – Het Matrasatelier in Son en Breugel is een familiebedrijf met 30 jaar ervaring. Bij Het Matrasatelier vind je gepersonaliseerde en op maat gemaakte matrassen met het hoogste slaapcomfort. Om hun producten en het bedrijf onder de aandacht te brengen bij de gekozen doelgroep, besloot Het Matrasatelier te adverteren bij Omroep Brabant. Dit doen ze vooral via radio en online. Fabian Evers, Interim Manager van Het Matrasatelier, is zeer te spreken over de rol van Omroep Brabant. “De omroep geeft altijd pro-actief advies. Daarnaast zijn ze erg sterk in het stukje data. Omroep Brabant onderzoekt het bereik van de advertentie en maakt dat inzichtelijk voor ons.” Mede door de goede samenwerking is Het Matrasatelier al meerdere jaren klant.

Resultaat
  • Meer aandacht voor producten en organisatie
Looptijd
  • Sinds maart 2017

Perez zet showroom in de spotlights met TV en online campagne

TV en online – Perez is dé vloerkledenspecialist van Brabant. Sterker nog, met ca. 8000 m2 aan winkel vloeroppervlakte en meer dan 55.000 vloerkleden in voorraad, behoort Perez tot de grootsten van de Benelux. Om de showroom in Tilburg meer bekendheid te geven schakelde Perez Omroep Brabant in. “Wij wilden via regionale televisie onze doelgroep bereiken. Dit hebben we gedaan met een mooie reclamespot. De combinatie met online uitingen zorgde voor het gewenste resultaat”, laat Patrick Janssens van Perez weten. De vloerkledenspecialist was zo tevreden met het resultaat dat het contract met Omroep Brabant tot en met 2026 verlengd is.

Resultaat
  • Meer exposure voor de showroom
Looptijd
  • Sinds 2020 en verlengd tot en met begin 2026

Specialistische kastenbouwer Hamers kiest voor tv en online

Online en TV – Eenmaal de 30 gepasseerd, kies je niet meer voor zelf te monteren meubelen. Dan wil je kwaliteit, desgewenst gemaakt op maat. Zoals slaapkamer-, woonkamer- en kledingkasten met schuifdeuren en (luxe) inloopkasten.  Hamers@Home Kastenbouwers (Tilburg) heeft het allemaal. Chris Wiermans: “Van advies tot ontwerp, wij nemen de tijd om te bekijken wat past in een interieur en creëren dat luxe ‘thuis’ gevoel”. Inmiddels zo tevreden dat de campagne is verlengd tot 2026.

Resultaat
  • Meer naamsbekendheid en klanten
Looptijd
  • Sinds het voorjaar van 2020 en verlengd tot en met eind 2026

TV-reclame helpt Scootmobielen Brabant aan spectaculaire omzetstijging

TV – Zo’n 40 jaar geleden deed de scootmobiel zijn intrede in ons land. Sindsdien is hét mobiliteitsmiddel voor senioren niet meer weg te denken uit het straatbeeld. ‘Scootmobielen Brabant’ is in deze regio de grootste leverancier, met tot voor kort al een behoorlijke omzet. Maar alleen al qua naamsbekendheid, vooral buiten de regio, kon en kan het altijd nog beter. Daarom begon Bertus van Berkel (bedrijfsleider) drie jaar geleden met TV-commercials op Omroep Brabant. De omzet steeg, met maar liefst 40 tot 50 procent!

Resultaat
  • omzetstijging van 40 tot 50%
Looptijd
  • sinds 2018 (TV-commercials)

De Verfkampioen vertrouwt op adverteren op Omroep Brabant

Radio en TV Schildert u graag met verve? Dan maakt u natuurlijk gebruik van de producten en adviezen van De Verfkampioen, de verfwinkel in de regio Eindhoven/Helmond. Eigenaar Clemens Hermes is trots op het enorme assortiment aan verf en verfbenodigdheden waardoor doe-het-zelven nog makkelijker wordt. Hermes vertrouwt voor meer klanten op adverteren bij Omroep Brabant. De Verfkampioen adverteert met radiospotjes en sinds dit jaar ook in de vorm van tv-commercials.

Resultaat
  • Meer klanten en veel enthousiaste reacties op radiospotjes
Looptijd
  • radiocommercials sinds 2019, tv vanaf 2020

Sinds 2010 een succesvolle samenwerking met Maxim’s Fashion Plus

Radio & TV – Na het betrekken van een nieuw pand in 2010 was het doel om nieuwe klanten te verleiden tot een bezoek aan de winkel. Een presentatie van Omroep Brabant liet de eigenaresse inzien hoe ze haar doelgroep kon bereiken. Ze realiseerde zich dat om haar klantenkring te vergroten, de kosten voor de baten uit zouden gaan. Ze investeerde en zag al snel het effect van de campagne. In de loop der jaren is de samenwerking uitgebreid, door zowel op radio, televisie als online te adverteren. De herkenbaarheid qua naam groeide en de winkel werd steeds groter. Meer mensen vonden hun weg ernaartoe.

 

Resultaat
  • Een gemiddelde groei van 10% aan klanten in de 4 regio’s in Brabant, meer naamsbekendheid en een groter afzetgebied.
Looptijd
  • Sinds 2010