Tv-campagnes

Het is een gegeven: audiovisuele reclames komen dubbel binnen. Jouw boodschap wordt namelijk gezien én gehoord en gaat op die manier echt leven bij de ontvangers ervan. Bij een tv-campagne via Omroep Brabant zijn dat meer dan 380.000 kijkers per dag, onder wie vele trouwe kijkers. Tel daarbij op dat jouw campagne steeds opnieuw uitgezonden wordt en de omroep een breed publiek van 35+ trekt, en je begrijpt hoe waardevol adverteren via het televisiekanaal van Omroep Brabant kan zijn. Hoe je het ook wendt of keert, een tv-campagnes via de Brabantse omroep is een krachtige, efficiënte manier van reclame maken. Gegarandeerd.

Nu kunnen wij hier natuurlijk wel van de daken schreeuwen dat het effect van onze tv-campagnes enorm is. Maar wij begrijpen maar al te goed dat het pas overtuigt als we daar ook bewijs voor hebben. En laat dat nou nét het geval zijn! Keiharde resultaten zelfs. Daarom hebben we een aantal tv-campagnes voor je op een rijtje gezet.

Ben jij benieuwd hoe bedrijven hun op maat gemaakte reclame-inzet via ons hebben ervaren? Hieronder vind je voorbeelden van campagnes waarvoor we ook het televisiekanaal van Omroep Brabant hebben ingezet. Tijdens het lezen zul je al snel merken dat onze beweringen allesbehalve uit de lucht gegrepen zijn. Laat je dus inspireren door de voorbeelden. En ontdek wat een televisiecampagne via Omroep Brabant Reclame voor jouw bedrijf kan doen.

Specialistische kastenbouwer Hamers kiest voor tv en online

Online en TV – Eenmaal de 30 gepasseerd, kies je niet meer voor zelf te monteren meubelen. Dan wil je kwaliteit, desgewenst gemaakt op maat. Zoals slaapkamer-, woonkamer- en kledingkasten met schuifdeuren en (luxe) inloopkasten.  Hamers@Home Kastenbouwers (Tilburg) heeft het allemaal. Leon Hamers: “Van advies tot ontwerp, wij nemen de tijd om te bekijken wat past in een interieur en creëren dat luxe ‘thuis’ gevoel”. Om nóg meer potentiële klanten te interesseren, begon Hamers onlangs met TV- en online adverteren. Een try-out, vooralsnog tot tevredenheid, die binnenkort wordt geëvalueerd.

Resultaat
  • een try-out die binnenkort wordt geëvalueerd
Looptijd
  • sinds het voorjaar van 2020

TV-reclame helpt Scootmobielen Brabant aan spectaculaire omzetstijging

TV – Zo’n 40 jaar geleden deed de scootmobiel zijn intrede in ons land. Sindsdien is hét mobiliteitsmiddel voor senioren niet meer weg te denken uit het straatbeeld. ‘Scootmobielen Brabant’ is in deze regio de grootste leverancier, met tot voor kort al een behoorlijke omzet. Maar alleen al qua naamsbekendheid, vooral buiten de regio, kon en kan het altijd nog beter. Daarom begon Bertus van Berkel (bedrijfsleider) drie jaar geleden met TV-commercials op Omroep Brabant. De omzet steeg, met maar liefst 40 tot 50 procent!

Resultaat
  • omzetstijging van 40 tot 50%
Looptijd
  • sinds 2018 (TV-commercials)

De Verfkampioen vertrouwt op adverteren op Omroep Brabant

Radio en TV Schildert u graag met verve? Dan maakt u natuurlijk gebruik van de producten en adviezen van De Verfkampioen, de verfwinkel in de regio Eindhoven/Helmond. Eigenaar Clemens Hermes is trots op het enorme assortiment aan verf en verfbenodigdheden waardoor doe-het-zelven nog makkelijker wordt. Hermes vertrouwt voor meer klanten op adverteren bij Omroep Brabant. De Verfkampioen adverteert met radiospotjes en sinds dit jaar ook in de vorm van tv-commercials.

Resultaat
  • Meer klanten en veel enthousiaste reacties op radiospotjes
Looptijd
  • radiocommercials sinds 2019, tv vanaf 2020

Oorlogsmuseum Overloon: al 10 jaar campagne via Omroep Brabant

Online, radio en TV – “Een leuk museum, over een rot onderwerp”. Zo omschrijft PR-manager Janneke Kennis het Oorlogsmuseum in Overloon. In 2021 bestaat het oudste oorlogsmuseum in West-Europa 75 jaar. In die driekwart eeuw stond de beleving van de bezoeker altijd voorop. Een succes voor een bepaald niet-stoffig museum dat de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog presenteert en zich daarbij de afgelopen tien jaar bediende van radio, Tv en online campagnes via Omroep Brabant. Bijvoorbeeld vier weken pre-roll en online bannering met als gevolg een volledig uitverkocht ‘Museum in het donker’ 2019.

Resultaat
  • uitverkocht publieksevenement ‘Museum in het donker’
Looptijd
  • Succesvolle campagnes (radio, Tv, on-line) sinds 2010

Al 9 jaar een succesvolle samenwerking met Maxim’s Fashion Plus

Radio & TV – Na het betrekken van een nieuw pand in 2010 was het doel om nieuwe klanten te verleiden tot een bezoek aan de winkel. Een presentatie van Omroep Brabant liet de eigenaresse inzien hoe ze haar doelgroep kon bereiken. Ze realiseerde zich dat om haar klantenkring te vergroten, de kosten voor de baten uit zouden gaan. Ze investeerde en zag al snel het effect van de campagne. In de loop der jaren is de samenwerking uitgebreid, door zowel op radio als televisie te adverteren. De herkenbaarheid qua naam groeide en de winkel werd steeds groter. Meer mensen vonden hun weg ernaartoe.

 

Resultaat
  • Een gemiddelde groei van 10% aan klanten in de 4 regio’s in Brabant, meer naamsbekendheid en een groter afzetgebied.
Looptijd
  • 9 jaar.