Succesvolle reclame: onze campagnes

Of je nu interesse in een radioadvertentie hebt of een complete crossmediale reclamecampagne via radio, tv én internet in wilt zetten: wij helpen je graag verder. Wij begrijpen dat alleen mooie praatjes niet overtuigen, daarom hebben we een aantal cases van onze relaties voor je op een rij gezet. Die geven een goede indicatie van wat wij ook jou kunnen bieden.

Laat je inspireren door die campagnes via de verschillende kanalen van Omroep Brabant. Ontdek wat bij jou past, via de filterfunctie.

Filteren op:

Perez zet showroom in de spotlights met TV en online campagne

TV en online – Perez is dé vloerkledenspecialist van Brabant. Sterker nog, met ca. 8000 m2 aan winkel vloeroppervlakte en meer dan 55.000 vloerkleden in voorraad, behoort Perez tot de grootsten van de Benelux. Om de showroom in Tilburg meer bekendheid te geven schakelde Perez Omroep Brabant in. “Wij wilden via regionale televisie onze doelgroep bereiken. Dit hebben we gedaan met een mooie reclamespot. De combinatie met online uitingen zorgde voor het gewenste resultaat”, laat Patrick Janssens van Perez weten. De vloerkledenspecialist was zo tevreden met het resultaat dat het contract met Omroep Brabant met twee jaar is verlengd.

Resultaat
  • Meer exposure voor de showroom
Looptijd
  • Sinds anderhalf jaar, maar voor twee jaar verlengd

Q-Promotions: torenhoge naamsbekendheid na samenwerking en partnerschap

OnlineQ-Promotions is dé schakel tussen de klant en de drukker. Het Tilburgse bedrijf neemt alle zorgen van klanten binnen het drukproces uit handen. Ruim 12 jaar geleden startte de samenwerking tussen Q-Promotions en Omroep Brabant. Deze samenwerking is in de loop der jaren uitgegroeid tot een partnerschap. “Omroep Brabant is een partner waar wij veel connectie mee voelen. Zij weten onze doelgroep te bereiken en het Brabantse gevoel is wat ons verbindt”, zegt Tommy Grein van Q-Promotions. “De online advertenties bij Omroep Brabant heeft onze naamsbekendheid binnen de provincie een impuls gegeven.”

Resultaat
  • Door de online campagne is de naamsbekendheid van Q-Promotions enorm gegroeid
Looptijd
  • Q-Promotions is al meer dan 12 jaar klant en tegenwoordig zelfs partner van Omroep Brabant

Elektrospecialist Peter Lunenburg wint aan herkenbaarheid in provincie

Radio en onlineAl ruim 40 jaar is familiebedrijf Elektrospecialist Lunenburg, met hun exceptionele service, eigen reparatiedienst en grootse belevingswinkel in de provincie een begrip. In november 2021 ging Lunenburg de samenwerking aan met Omroep Brabant. Door de combinatie van online bannering en radiocommercials, is de organisatie in Noordoost-Brabant zichtbaar. “Wij hechten veel waarde aan mensen die zich met de regio nog echt verbonden voelen. Mensen met een Brabants hart. Die doelgroep hebben we bij Omroep Brabant gevonden”, zegt Robert van den Hanenberg van Elektrospecialist Lunenburg. “Het adverteren heeft ons de ‘zichtbaarheid’ gegeven waar zij naar op zoek waren.”

Resultaat
  • Vooraf gestelde doelgroep bereikt
  • ‘Herkenbaarheid’ binnen de provincie verkregen
Looptijd
  • Sinds het najaar van 2021

Residentie Molenwijck: aantal websitebezoekers verdubbeld na campagne

Radio en onlineEen plezierig en uniek woonklimaat, dat is Residentie Molenwijck in Loon op Zand. Residentie Molenwijck begeeft zich in de seniorenmarketing vanwege de specifieke doelgroep. Na een gesprek met Omroep Brabant kwamen beide partijen tot de conclusie dat de regionale omroep deze doelgroep bereikt. “We hebben de knoop doorgehakt en zijn een online- en radiocampagne gestart bij Omroep Brabant”, vertelt Sabine de Wijs van Residentie Molenwijck. “De manier van meedenken en schakelen vanuit Omroep Brabant werd vanuit ons als erg positief ervaren. Ook de proactieve houding, snelheid en ontzorging kon rekenen op onze waardering.” Het aantal websitebezoekers werd na de campagne verdubbeld.

Resultaat
  • Aantal websitebezoekers verdubbeld na campagne
Looptijd
  • Sinds het najaar van 2021

ZLM haalt hoog bereik onder Brabanders; veel contactmomenten

Online, radio en TV  – “Er is zoveel om zuinig op te zijn, alles wat je dierbaar is”, aldus ZLM Verzekeringen. In beeld zie je tevreden klanten, waar de verzekeraar zo zuinig op is. Vanuit de kernwaarden van ZLM staan persoonlijk contact en snelle service hoog in het vaandel. Dat straalde de corporate boodschap nadrukkelijk uit.

De commercials waren in het najaar van 2021 crossmediaal te zien, zowel op tv, als online videobanner en als pré-roll. Het doel was om in 6 weken tijd een zo hoog mogelijke contactfrequentie en bereik te halen.

Resultaat
  • Gestelde bereik en contactfrequentie zijn ruimschoots gehaald.
Looptijd
  • ZLM is meer dan 12 jaar klant.

Specialistische kastenbouwer Hamers kiest voor tv en online

Online en TV – Eenmaal de 30 gepasseerd, kies je niet meer voor zelf te monteren meubelen. Dan wil je kwaliteit, desgewenst gemaakt op maat. Zoals slaapkamer-, woonkamer- en kledingkasten met schuifdeuren en (luxe) inloopkasten.  Hamers@Home Kastenbouwers (Tilburg) heeft het allemaal. Leon Hamers: “Van advies tot ontwerp, wij nemen de tijd om te bekijken wat past in een interieur en creëren dat luxe ‘thuis’ gevoel”. Om nóg meer potentiële klanten te interesseren, begon Hamers onlangs met TV- en online adverteren. Een try-out, vooralsnog tot tevredenheid, die binnenkort wordt geëvalueerd.

Resultaat
  • een try-out die binnenkort wordt geëvalueerd
Looptijd
  • sinds het voorjaar van 2020

Meer naamsbekendheid en klanten voor G&M Best

Online en radio – Wilt u het zonnetje in huis of tuin? Of juist niet? ‘G&M Best’ gespecialiseerd in terrasoverkappingen, rolluiken, kozijnen, buitenzonwering en screens, zorgt ervoor. Daarbij staat kwaliteit voorop. “De afgelopen maanden vlogen de bestellingen ons om de oren”, zegt mede-eigenaar Alex Maus. “Dat is met dit mooie weer en deze omstandigheden niet zo raar. Daarnaast staan we in de regio Tilburg, Den Bosch en Helmond sowieso bekend om onze allround service”. Dit jaar begon ‘G&M Best’ met adverteren via een banner en radiospotjes. Dat bleef niet onopgemerkt!

Resultaat
  • meer naamsbekendheid, 10% meer klanten
Looptijd
  • vanaf begin 2020 via radio en online (banners)

Slaapstudio Stijn adverteert na geslaagde radiocampagnes nu ook online

Online en radio – Of dromen nu wel of niet bedrog zijn, bij Slaapstudio Stijn komt de klant nooit bedrogen uit. “Noem me ouderwets, maar het kiezen van een bed en alles wat daar bij hoort, is als het aanmeten van een maatpak. Daar nemen we uitgebreid de tijd voor”, zo stelt Stijn van Bree van de in Nuenen gevestigde gerenommeerde beddenspecialist. Stijn adverteerde de afgelopen 12 jaar via de radio; een medium dat perfect aansluit bij zijn doelgroep, namelijk de wat oudere Brabander. Maar ook online campagnes komen eraan!

Resultaat
  • Minimaal 10% meer klanten.
Looptijd
  • 12 jaar.

Onze reclame-adviseurs laten je zien hoe je jouw doelgroep optimaal bereikt