Massamedia versterkt het online effect van je campagne

Bedrijven doen er goed aan naast conversiegerichte online communicatie ook massamedia in te zetten om hun merkbekendheid te vergroten. Zo vis je als ondernemer niet continue in dezelfde vijver. Voornamelijk tv-reclame werkt goed. Merken die op tv zichtbaar zijn, zijn volgens de consument betrouwbaar.

Een organisatie die al een tijd gebruik maakt van televisie- en radioreclame, naast een online campagne is Belsimpel. Zij kunnen online precies zien wat een campagne doet. Doordat Belsimpel een efficiënt bedrijf is past deze manier van adverteren goed bij ze. In 2013 hebben ze ook geadverteerd in massamedia om te kijken wat de effecten waren.
Ook viaBOVAG.nl maakt gebruik van verschillende media. Dit deden zij om hun relatief nieuwe portal in de markt te zetten. Alleen online adverteren was niet voldoende om zoveel mogelijk bezoekers naar de website te trekken.

Bedrijven die zich alleen maar richten op het behalen van online conversies zullen op een bepaald moment vast lopen. De doelgroep waar de campagne op afgestemd is, wordt steeds kleiner. Op den duur staakt dan het aantal nieuwe leads. Bij het inzetten van offline advertentie kanalen wordt de doelgroep verbreed. Met name in de doelgroep vanaf 35 jaar bereik je de meeste impact op televisie.

Lees hier het hele artikel voor meer informatie over de inzet van massamedia naast online adverteren.

Bron: Frank.news

Reclame maken met Omroep Brabant?

Leer ons kennen

Over ons

Sámen reclame maken

Werkwijze

Diverse mogelijkheden

Producten