De kracht van online banners (html5)
Voor 2021 verwachten de respondenten wederom een sterke groei van digital advertising in zijn geheel. Want tegenwoordig gaan we niet meer online, maar leven we online. Consumenten zijn op ieder moment van de dag op zoek naar nieuws, diensten en producten: in de ochtend bij het ontbijt, onderweg naar werk of ’s avonds op de bank. Het is belangrijk om daar aanwezig te zijn, waar jouw potentiële klanten zich bevinden; online dus.
Het grootste voordeel van online adverteren is dat het een effectieve manier is om je naamsbekendheid onder de doelgroep te vergroten. Door het gebruik van een bewegende banner met beeld blijft je boodschap beter hangen bij de doelgroep en kan je je doelgroep ook beter overtuigen.
Een ander groot voordeel is de mogelijkheid om heel gericht te adverteren. Je kan zelf kiezen in welke regio en welke tijden de html5 banner zichtbaar is, zo kan je nog meer inspelen op jouw doelgroep! Ten opzichte van traditionele media, ben je niet gebonden aan vaste tarieven en kan je zelf bepalen hoeveel budget je besteed.
Nog een voordeel is dat het meetbaar is. Want van het aantal kliks op jouw bewegende banner tot aan de leestijd op de pagina waar je adverteert; werkelijk álles aan jouw campagne is meetbaar. Zo krijg je waarde voor je geld. En dat is toch wat je wilt als adverteerder?!
Zou online reclame iets voor jou zijn?