Crossmediale campagne

Een crossmediale campagne is een campagne waarin verschillende kanalen elkaar versterken, met als uitkomst een groter bereik. We spreken van een crossmediale campagne als jouw boodschap zowel op televisie, radio en online zichtbaar is. Meer over de kracht van crossmediale campagnes en hoe je dit het beste kunt inzetten, lees je op deze pagina.

crossmediale campagne

Wat is crossmedia

Met een crossmediale campagne, ook wel mediamix genoemd, zet je verschillende mediakanalen in om jouw doelgroep maximaal te bereiken. Met crossmediale campagnes zorg je voor meerdere contactmomenten met de consument of ondernemer, waardoor de consument meerdere contactmomenten ervaart met jouw product.

Een crossmediale aanpak kost veel afstemming binnen jouw kanalen. Het moet op maat worden gemaakt, want ook hier is een selectie mogelijk. Zorg dat je jouw doelgroep kent. Zit jouw doelgroep bijvoorbeeld niet achter een laptop of desktop, maar voornamelijk op mobiele apparaten? Dan zorg je voor een effectieve crossmediale campagne door te adverteren in de app van Omroep Brabant, op de radio en tv, maar niet op de website. Is jouw doelgroep niet online actief? Dan heeft adverteren op de website of app van Omroep Brabant waarschijnlijk niet het gewenste effect. Je kunt het dan beter bij radio of televisie houden. Zo is er voor ieder wat wils en voor ieder budget iets mogelijk, óók als je voor een succesvolle crossmediale campagne gaat.

Ik wil crossmediaal adverteren

Onze kanalen

Omroep Brabant is een regionale omroep met verschillende media. Deze kunnen allemaal worden ingezet tijdens een crossmediale campagne. De kanalen vullen elkaar aan, én versterken de boodschap. Hieronder worden de meest gebruikte kanalen van Omroep Brabant beschreven.

Online

Online heeft zich in de loop van de jaren naast televisie en radio genesteld. Sterker nog, Omroep Brabant hanteert inmiddels een ‘online first’ strategie op het gebied van nieuwsvoorziening. Het online bereik van Omroep Brabant is met 26,5 miljoen bezoeken per maand gigantisch.

Web en app zijn zitten in een grote opwaartse spiraal, maar ook social mediakanalen horen bij online. Ook via social media bereiken we onze grote doelgroep elke dag weer.

TV

Door televisie te gebruiken zet je een boodschap echt kracht bij. Je combineert beeld met geluid, waardoor jouw boodschap ‘dubbel’ binnenkomt bij de kijker. Daarnaast kun je via tv-reclame een verhaal echt te laten zien. Aansprekende verhalen en emoties breng je veel makkelijker over via beeld. TV is ook sterk in herhaling. Door steeds dezelfde boodschap te zien, blijft het beter hangen.

De tv-zender van Omroep Brabant heeft elke dag weer een groot bereik. Dagelijks stemmen gemiddeld 413.000 kijkers af op de regionale zender van Noord-Brabant.

Radio

We lieten hierboven al eens de term ‘herhaling’ vallen en waarom dit zo belangrijk is. Radio is het ideale kanaal voor herhaling. Radio geldt als actiegericht medium, maar is ook heel geschikt voor het opbouwen van naamsbekendheid. In korte tijd moet je de aandacht van de luisteraar trekken en jouw boodschap overbrengen. Herhaling speelt daarin een belangrijke rol. De heilige graal is zeven keer herhalen voordat jouw boodschap bij luisteraars echt blijft hangen.

Ook de radiozender van Omroep Brabant trekt elke dag weer een grote doelgroep aan. Gemiddeld mogen we elke dag 284.000 luisteraars verwelkomen.

De voordelen

icon

Bereik verschillende doelgroepen

Doordat op verschillende soorten media, verschillende doelgroepen actief zijn, bereik je met een crossmediale campagne meerdere doelgroepen in één keer op verschillende kanalen.

icon

Herhaling

Herhaling is een belangrijke pijler binnen de marketing. Door een boodschap via verschillende kanalen terug te laten komen, creëer je herhaling. Waardoor de boodschap beter blijft hangen.

icon

Je zet elk kanaal in zijn kracht

Elk kanaal heeft voor- en nadelen. Met een crossmediale campagne laat je de middelen naar elkaar verwijzen en leg je de nadruk op de voordelen van elk kanaal. Op deze manier versterk het ene kanaal het andere.

Succesvolle cases als voorbeeld

We hebben je al veel informatie gegeven over een crossmediale campagne en dit kunnen we ook nog wel even blijven doen. Om echt een goed beeld te krijgen van de kracht van een crossmediale campagne geven we je een voorbeeld.

Onze opdrachtgever Gloudemans Kozijnen en Zonwering zet een crossmediaal concept in via Omroep Brabant, om haar de doelgroep via verschillende kanalen te bereiken. Volgens dylan van der Vorst, medewerker van Gloudemans, is Omroep Brabant een vertrouwde omroep voor Brabanders. Dit sluit aan bij hun imago van een vertrouwd familiebedrijf. Mede door de crossmediale campagne bij Omroep Brabant die ingezet wordt via radio en online, staat de campagne hoog op de radar van de Brabanders.

Bekijk alles crossmediale cases

Waar mogelijk altijd crossmediaal adverteren

We begrijpen dat niet iedereen een even groot reclamebudget heeft. Als het enigszins mogelijk is, adviseren wij om toch altijd voor crossmediaal adverteren te kiezen. Dit vanwege het enorme effect op jouw zichtbaarheid.

Stel je eens voor. Jouw potentiële klant hoort tijdens het ontbijt jouw advertentie op de radio. Hij gaat vervolgens naar zijn werk, waar hij nog even snel het nieuws online scant voordat de werkdag begint, en ook daar ben je present. Gaat hij ’s middags lunchen, dan wordt de app geopend en popt jouw verhaal in weer een andere vorm op. Na een lange dag werken gaan ’s avonds de voeten omhoog en wordt de televisie aangezet, waarbij jouw bedrijf ook weer verschillende keren in de reclameblokken langskomt. De herhaling zorgt voor herkenning en erkenning.

Waarom adverteren bij Omroep Brabant?

icon

Je spreekt iedereen aan

Of iemand nu auditief, visueel of op gevoel ingesteld is, jouw reclame komt altijd goed binnen. Kies je voor crossmediaal adverteren, dan is er altijd een kanaal dat naadloos aansluit. Zo spreek je echt iedereen aan.

icon

Maximaal bereik

Door een combinatie van televisie, radio en online in te zetten, wordt jouw doelgroep maximaal bereikt. Het vergroot immers het aantal contactmomenten met jouw doelgroep. De hoge herhaling zorgt voor meer naamsbekendheid.

icon

Een boodschap die beklijft

Jouw boodschap wordt steeds op een andere manier gebracht, waardoor hij beter blijft hangen. Een radioreclame tijdens het ontbijt, een banner online tijdens de lunch en een tv-commercial met je bord op schoot; de kracht van crossmediaal is groot.

Maatwerk advies van Media Adviseurs

Onze Media Adviseurs begeleiden jou in je keuze en voorzien je van onderbouwd advies, op weg naar het maximale resultaat. Samen lopen jullie de verschillende kanalen langs voor je de deze selecteert voor de crossmediale campagne. Waar liggen de kansen en welke kanalen versterken elkaar het best? Daarbij helpen onze Media Adviseurs.

Jouw crossmediale campagne bij Omroep Brabant

Wil je zeker weten dat jouw boodschap zijn doel bereikt? Wil je het beste uit jouw kanalen halen door deze met elkaar te verbinden? Neem contact op met Omroep Brabant en stel jouw crossmediale campagne samen met onze Media Adviseur.

Maak een vrijblijvende afspraak