Reclamecampagnes draaien tijdens corona

Dat corona de wereld voor altijd heeft veranderd, staat buiten kijf. Maar in plaats van stil te staan bij dat besef, kijkt Nederland weer vooruit. Omroep Brabant Reclame doet hetzelfde. Wat wij zien? Dat nú het moment is om zichtbaar te zijn met reclamecampagnes.

Accountmanager Marie-Louise Koops vertelt je waarom.

Lokale reclame Omroep Brabant Reclame

Het nieuwe normaal

De Brabantse winkelstraten zijn goed gevuld, terrassen stromen opnieuw vol en we trekken er weer op uit. Kortom, Nederlanders pakken het ‘normale’ leven weer op en weten bedrijven te vinden. Dit is dus het moment dat jij ‘top-of-mind’ wilt zijn. Dat potentiële klanten aan jou denken wanneer ze gaan winkelen, een uitje plannen of hun huis verbouwen. Dat bereik je door zichtbaar te zijn op tv, radio of online. Of nog beter: op alle drie tegelijkertijd.

Als je uit beeld verdwijnt, moet je hard werken om op het oude niveau te komen. Blijf daarom off- en online zichtbaar en zorg dat klanten je weten te vinden. - Marie-Louise Koops, accountmanager bij Omroep Brabant

Proactief meedenken

Wij snappen echter ook dat onzekere tijden twijfels met zich meebrengen. Koops neemt die graag voor je weg. “Bij Omroep Brabant Reclame zijn we flexibel en proactief. Toen de coronacrisis op een hoogtepunt was, namen wij contact op met onze klanten. Dit deden wij in de eerste plaats om te horen hoe het met ze gaat. Maar ook om te kijken of de huidige afspraken en reclamecampagnes in dezelfde vorm door kunnen gaan en nog steeds aansluiten bij de behoeftes.”

Sommige campagnes kregen een andere insteek, werden minder frequent of juist vaker gedraaid. We denken graag in oplossingen, speciaal bedacht voor onze klanten. - Marie-Louise Koops, accountmanager bij Omroep Brabant

Mogelijkheden reclamecampagnes

Een week, maand of jaar: onze reclamecampagnes komen in alle soorten en maten. “Om te bepalen wat jou het meeste succes oplevert, plannen wij een intakegesprek. Wij zijn nieuwsgierig naar jouw doelen en waar je tegenaan loopt. Ook geven wij advies: over de boodschap die jij wilt overbrengen en op welke tijden jij het beste zichtbaar bent. Met die input creëren wij een campagne op maat.”

Ook informatie over de impact van corona vind je in het advies terug. “Wij kijken bijvoorbeeld of je niet de verkeerde boodschap uitstraalt. Dat doen wij overigens ook na de start van de campagne. Zo zagen wij op de banner van een klant twee mensen die elkaar een high five gaven. Daar attendeerden wij hem natuurlijk even op en droegen ook oplossingen aan. Zo is er besloten om een andere banner te gebruiken.”

Marketingstrategie 2021

2021 komt steeds meer in zicht. Gebruik dit moment om te bepalen hoe jij jouw marketingbudget slim besteedt. “Kijk samen met ons vooruit en ontdek de mogelijkheden van adverteren”, vertelt Koops tot slot. “Laten we samen tot een marketingstrategie komen die bijdraagt aan jouw ambitie. Alles is hierbij mogelijk. Iedere wens en ieder budget.”