Het belang van online en offline marketing

Consumentenvertrouwen is een van de belangrijkste pijlers om zaken te doen. Dat begint met het spreken van elkaars taal. Oud en vertrouwd? Of op een eigentijdse manier? Met de combinatie van online en offline marketing bereik je alle doelgroepen, de hogere vertoningsfrequentie zorgt voor meer herhaling. Graag leggen we de verschillen tussen online en offline communicatie uit en laten we je zien dat het combineren zorgt voor succesvol reclame maken.

online-offline-marketing

Wat valt er onder online marketing?

Om in verbinding met je klanten te blijven, is de afwisseling in online en offline marketing cruciaal. Om die combi goed in te zetten, is het van belang om te weten wat er onder online en offline marketing wordt verstaan. De soorten verkoopstrategieën die op het web ingezet worden, noemen we online marketing. Een aantal online kanalen zijn:

Wat is offline marketing?

Voor offline campagnes heb je geen internet nodig. Je bereikt jouw klanten op de oude vertrouwde herkenbare manier, passend bij de doelgroep. Een van de beste vormen van offline marketing? Dat is nog altijd de radio- en tv-reclame. De cijfers liegen er niet om. Omroep Brabant heeft met haar radiozender meer dan 272.000 radioluisteraars per dag. Via televisie bereiken we 373.000 kijkers per dag. We zetten een paar voorbeelden van ‘offline’ voor jou online:

  • Radiospots
  • Tv-reclame
  • Mond-tot-mondreclame
  • Brochures, flyers
  • Etalage van je winkel
  • Posters, billboards
  • Sponsorship

De voordelen van online marketing

Met online marketing versterk je jouw campagne en daarmee de impact voor jouw bedrijf. Het is een onmisbare aanvulling op het offline vertellen van jouw verhaal. De wereld wordt steeds meer digitaal.

De inwoners van Brabant houden het nieuws via Omroep Brabant goed in de gaten. We praten over tientallen miljoenen bezoeken per maand op de website en app. Door online te adverteren via banners of pre-roll advertenties bij Omroep Brabant maak je effectief gebruik van die lezersstromen. De voordelen van online campagnes zijn dat je direct bezoekers kan doorzetten naar je website en alle data wordt gemeten.

De voordelen van offline marketing

Eenvoudig gezegd: Met een offline bedrijfsvoering spreek je mensen aan die niet online (kúnnen of wíllen) zijn. Iedereen beweegt zich ook offline. Bijvoorbeeld op het moment dat we onderweg zijn, thuis aan tafel zitten of aan het sporten zijn. Door reclame te maken via offline kanalen kom je op meerdere momenten en op en verschillende manieren met je doelgroep in contact.

De gouden zet is om online en offline marketing te combineren.
combinatie

Waarom online en offline marketing combineren?

Online of offline campagne? Wat is de beste ondernemingsstrategie? De gouden zet is om online en offline marketing te combineren. Online en offline communicatie versterkt elkaar. Elk bedrijf heeft daarbij zijn eigen ideale combinatie. Het moet bij jou, jouw bedrijfsvoering en klantprofiel passen.

Natuurlijk, apart van elkaar scoren online en offline advertenties al behoorlijk. Wie ze combineert, plukt de vruchten van beide werelden. ‘Crossmediaal’ noemen wij dat. In ons dagelijks leven komen we automatisch in aanraking met beide werelden.

We gaan met de auto naar het werk en horen op de radio een reclamespot. Lezen voor we beginnen nog even snel het laatste nieuws op de app van Omroep Brabant, daarna gaan we aan de slag. In de pauze maken we een praatje met een collega, die verteld hoe goed hij het afgelopen weekend is geholpen in een winkel. Na de werkdag ploffen we op de bank en zetten we de tv aan.

Je ziet, zowel online als offline ontdekken mensen jouw verhaal.

Een goed voorbeeld

Volg je het nog? Om je bij de les te houden geven we je een voorbeeld van een succesvolle crossmediale campagne van onze gewaardeerde klant ZLM. Dat we samen al twaalf jaar een gelukkig huwelijk hebben, wisten we al. De bewezen combinatie van online en offline communicatie is daarom een goede illustratie.

Volgens ZLM is er zoveel om zuinig op te zijn, alles wat je dierbaar is. Deze boodschap werd verwerkt in de commercials die crossmediaal te zien waren, zowel op tv, als online videobanner en als pré-roll. Het doel was om in 6 weken tijd een zo hoog mogelijke contactfrequentie en bereik te halen. Dat is ruimschoots gelukt!

Zet de kanalen van Omroep Brabant in

TV-reclame, radioreclame en online adverteren? Met 373.000 tv-kijkers, 272.000 luisteraars en 447.000 online bezoekers per dag bereik jij jouw doelgroep. Wij hebben voor jouw bedrijf de ideale combinatie in huis. Ja, er valt veel te kiezen. Omroep Brabant Reclame werkt, voor jou. We zetten alle kanalen en zenders op het gebied van online en offline marketing in.

Dat begint al bij het luisteren. Dat doen onze media-adviseurs. Zij luisteren naar jouw verhaal. Aandachtig, uit interesse, én omdat resultaatbereik om een doordachte aanpak vraagt. Wij zijn groot fan van een samenwerking die om maatwerk draait. Onze getrainde en gezellige professionals delen hun commercieel gevoel. Met kennis van het medialandschap bieden ze jou de krachtigste marketingstrategieën voor online en offline marketing.

Jij jouw expertise. Wij de onze. Dat heet krachtenbundeling.

microfoon

Online adverteren

Online adverteren geeft inzicht. Van het inzicht in het aantal kliks op jouw banner tot aan de leestijd van jouw advertentiepagina. Elk onderdeel, élk detail is meetbaar aan jouw online campagne. Het online en offline adverteren is daarmee een ontzettend effectieve manier van reclame maken. Met het adverteren op de website van Omroep Brabant zijn klanten slechts één muisklik van jouw website verwijderd. Da’s mooi!

Radiospots

Met adverteren op de radiozender van Omroep Brabant maak je impact. Radiospots genereren naamsbekendheid, meer bezoekers en meer omzet. Jouw radiocampagne bereikt veel huiskamers en werkplekken. In totaal 272.000 radioluisteraars per dag, om wat specifieker te zijn.

Reclame op televisie

De impact van een tv-reclamecampagne? Door de audiovisuele insteek van een commercial op televisie komt jouw verhaal ‘in stereo’ bij de kijker thuis. Juist omdat beeld emotie overbrengt, is het effect van een tv-campagne groots. Jouw verhaal wordt gezien, gehoord én gevoeld.

Bespreek het met een media-adviseur

Weet je wat zo fijn is? Wij delen onze marketingexpertise op z’n Brabants. Zo helpen we je bij het vertalen van jouw verhaal, zowel online als offline. Vrijblijvend kennis maken met een van onze media-adviseurs? Ga ‘van online naar offline’. De koffie staat klaar! Wel zo lekker.

communicatie

Met Omroep Brabant Reclame
bereik je lokaal werelds resultaat