• Banneradvertentie; een beeldadvertentie die wordt weergegeven op een website als banner. Vaak zie je deze zogenaamde display advertenties naast, boven of onder nieuwsartikelen, zoals op de app en website van Omroep Brabant. Banners zijn er in verschillende soorten en maten. Ook zijn ze als videobanner, ‘bewegend spandoek’ op het web, inzetbaar.
• Videoadvertentie; een advertentie getoond in videobeelden, ingezet als voorvertoning of als onderbreking van de videocontent die de consument bekijkt. Doordat de kijker vaak de advertentie (gedeeltelijk) moet afkijken, is dit een heel krachtige manier van adverteren. Kijkers krijgen via de website en app van Omroep Brabant voorafgaand aan video-nieuwsitems de videoadvertentie te zien. Dit soort online advertenties noemen we pre-roll.
• Tekstadvertentie; voorbeelden van tekstadvertenties zijn zoekmachine adverteren (SEA: Search Engine Advertising)) en gastblogartikelen. Met een tekstadvertentie in de vorm van SEA speel je direct in op de zoekintentie in Google van de doelgroep. In een gastblogartikel wordt in een tekst op een externe website doorgelinkt naar jouw website. Dit is niet alleen goed voor doorverwezen bezoekers (referral), maar ook voor de domein waarde (linkbuilding) van je website.
• Productadvertentie; met een productadvertentie toon je één specifiek product overeenkomstig de gerichte zoekopdracht van jouw eindgebruiker. Deze advertentievorm zien we veel terug bij Google Shopping of affiliate marketing.