1. Privacy: Een van de grootste voordelen van de nieuwe targeting is dat het de privacy van gebruikers beschermt. Gebruikers hoeven niet bang te zijn dat hun persoonlijke gegevens worden verzameld en gebruikt voor advertentiedoeleinden.
2. Betrouwbaarheid: Cookieloos adverteren is een betrouwbare manier van adverteren, omdat er geen gebruik wordt gemaakt van cookies die kunnen worden geblokkeerd of verwijderd door gebruikers.
3. Diversiteit: Adverteerders moeten zich moeten richten op andere factoren om gebruikers te targeten, zoals de inhoud van de website of het zoekgedrag van gebruikers. Hierdoor krijgen gebruikers niet eindeloos dezelfde advertenties te zien.
4. Vertrouwen: Adverteren zonder cookies biedt meer transparantie, omdat gebruikers weten dat hun persoonlijke gegevens niet worden gebruikt voor advertentiedoeleinden. Dit kan leiden tot meer vertrouwen in de bedrijven en hun advertenties.
5. Snelheid: Door alleen nog gebruik te maken van first party data is de laadsnelheid van de advertentieplatformen aanzienlijk sneller, wat het gebruiksgemak ten goede komt.