Display Marketing

Heb jij display marketing al overwogen voor jouw merk? Tussen al het geweld dat concurrentie heet wil je als merk toch opvallen. Er wordt dan vaak gedacht aan adverteren op televisie, daar kijken elke dag ontzettend veel mensen naar. Wist je dat er andere impactvolle mogelijkheden zijn om op te vallen? Display advertising is een marketing-instrument dat regelmatig vergeten wordt. Toch levert dit veel exposure voor jouw merk op.

Ontdek de mogelijkheden
display marketing

Wat is display marketing?

Je bent aan het scrollen door een website en recht in jouw zichtveld staat een merknaam in aantrekkelijke kleuren. Dat valt op. Het merk heeft jouw aandacht getrokken, en dát is de kracht van display advertising. Het is een digitale versie van een spandoek.

Display marketing staat ook bekend onder de noemer ‘banner advertising’, ‘display advertising’ en de Nederlandse benaming ‘display advertenties’ of banner advertenties. Deze termen staan voor banners die getoond worden op websites en applicaties.

display-advertentie-mobiel

Wat zijn de voordelen?

Display advertising kan jouw naamsbekendheid een enorme impuls geven. Om een beter beeld te krijgen van dit marketingfenomeen, hebben we een aantal voordelen voor je op een rij gezet.

  • Het is erg flexibel en kan worden ingezet in verschillende formaten
  • Jouw doelgroep kan heel bewust worden benaderd
  • De resultaten zijn goed meetbaar
  • De advertenties zijn erg dynamisch. De opmaak is volledig aan jou
  • Display advertising kan volledig gepersonaliseerd worden

Display advertenties op de site en app van Omroep Brabant

Bij Omroep Brabant kun je op verschillende manieren advertenties inzetten om bereik te genereren. Online behoren wij tot de best bezochte websites van Noord-Brabant, én zelfs Nederland. Met 26,5 miljoen online bezoekers per maand kan adverteren op onze website dus wel degelijk zijn vruchten afwerpen.

Ook de app van Omroep Brabant wordt veel bezocht door Brabanders, die op elk moment van de dag op de hoogte willen zijn van het nieuws uit hun provincie. Via dit platform is display advertising ook een goede manier om jouw merk onder de aandacht te brengen.

Display advertising kan ook op de website én in de app van Omroep Brabant. Hierin wordt de kracht van herhaling effectief gebruikt. Door met jouw merk op elk platform steeds terug te komen in het zicht van de lezer, blijft jouw merk in het collectief geheugen. Dit geeft jouw naamsbekendheid een flinke impuls.

Waar worden ze vertoond?

Je bent nieuwsgierig naar het nieuws uit jouw provincie en besluit de website van Omroep Brabant te openen. Het eerste wat je ziet is een display advertentie van een merk. Wanneer je wat verder naar beneden scrollt zie je op de pagina’s meer display advertenties voorbij komen. Door jouw gepersonaliseerde banner, springt jouw merk in het oog van de lezer.

Deze vorm van advertenties zijn niet alleen op de hoofdpagina van kracht. Ook elke pagina die je verder besluit aan te klikken bevat dezelfde vorm van online advertenties. Zowel boven als naast het artikel is een vorm van display banners te zien.

banner-op-website

Voorbeelden van Display advertenties

Display marketing wordt al jaren door Omroep Brabant gefaciliteerd. Door de jaren heen zijn vele succesvolle campagnes ontstaan. Hier staan een aantal banners als voorbeeld.

Het belang van een goede opmaak

Display advertenties zijn erg visueel. Het zijn banners die moeten opvallen. Door creatief te zijn in de opmaak springt jouw advertentie boven het maaiveld uit. Wanneer jouw display banner een saaie opmaak heeft, en deze dus niet in het oog springt bij lezers, wordt de banner tot wel 70% minder goed aangeklikt.

Naast een creatieve opmaak is het ook ontzettend belangrijk om een sterke call-to-action in jouw banner te verwerken. Goede call-to-actions zijn (bewegende) visuals in jouw banner die de lezer overhalen tot klikken, waarna de lezer op jouw website belandt.

bestandstypes en formaten

Om zoveel mogelijk uit je advertenties te halen, is het belangrijk dat je de banner formaten zorgvuldig kiest. Het meest populaire banner-formaat is de 300×250 pixels. Maar liefst 38% van de display advertising bevat dit formaat. Voor mobiele display banners wordt vaak 320×50 pixels gekozen als formaat. De maximale bestandsgrootte is 100 kb.

In dit blogartikel ‘De meest gebruikte website banner formaten’ kun je alles lezen over de bestandstypes en formaten van display marketing.

rapporteren

Targeting, retargeting en optimaliseren

Eén van de voorbeelden die is benoemd, is dat jouw doelgroep gericht kan worden benaderd. Bijvoorbeeld op demografische gegevens. Dit heet ’targeting’. Ook is display advertising heel goed meetbaar. Je ziet precies hoeveel mensen jouw banner zien en hoeveel er naar jouw website doorklikken. Zo kun je precies monitoren welke doelgroep jouw website bezoekt, na het zien van de display advertising.

Jouw eigen online campagne

Wij snappen heel goed dat je alles uit jouw campagne wil halen. Met deze vorm van online reclame willen we jou dan ook helpen. Door de mogelijkheden te bespreken met een Media Adviseur van Omroep Brabant Reclame, kun je jouw campagne heel zorgvuldig afgewogen opbouwen.

De Media Adviseurs van Omroep Brabant Reclame hebben veel ervaring met display advertising. Ze voorzien jou van de informatie die je nodig hebt om een succesvolle campagne te draaien.

Bereik online miljoenen bezoekers per maand

Wil je meer weten over hoe je display advertising succesvol kunt inzetten voor jouw organisatie?